Στρατηγικές για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Master Thesis
Συγγραφέας
Κατσαμπέκης, Γεώργιος
Ημερομηνία
2011-01-26Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επιχειρήσεις -- Ανταγωνιστικότητα ; Διοίκηση και οργάνωση ; Επιχειρηματικός προγραμματισμός ; Στρατηγικός σχεδιασμόςΠερίληψη
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδείξει τον τρόπο που οι σύγχρονες επιχειρήσεις μπορεί να οδηγηθούν στην επίτευξη διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται μια περιγραφή των εργαλείων του στρατηγικού μάνατζμεντ που λειτουργούν ως αρωγοί προς αυτή την κατεύθυνση. Η διπλωματική εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, παρουσιάζεται θεωρητικά το βασικό μοντέλο στρατηγικής διοίκησης το οποίο περιλαμβάνει την ανίχνευση του περιβάλλοντος (εξωτερικού & εσωτερικού), την διαμόρφωση της στρατηγικής δηλαδή της αποστολής, των στόχων, των στρατηγικών και των πολιτικών της επιχείρησης, την υλοποίηση της στρατηγικής μέσω των προγραμμάτων, των προϋπολογισμών και των διαδικασιών και τέλος την αξιολόγηση και τον έλεγχο της επίδοσης της επιχείρησης. Στο δεύτερο μέρος, αναλύεται η περίπτωση της εταιρείας ΧΨΖ με στόχο την επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής, του τρόπου υλοποίησης και εφαρμογής της και των μεθόδων αξιολόγησης και ελέγχου. Η ανάλυση αυτή βασίζεται στο επιλεγμένο μοντέλο στρατηγικού μάνατζμεντ που παρουσιάζεται στο πρώτο μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Με τη χρήση του μοντέλου αυτού θα αναδειχθούν οι δυνάμεις και οι αδυναμίες της ΧΨΖ όπως επίσης οι ευκαιρίες και οι απειλές που χαρακτηρίζουν τον κλάδο που δραστηριοποιείται. Η γνώση των παραπάνω μπορεί να οδηγήσει στην επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που είναι και ο απώτερος στόχος κάθε επιχείρησης.