Συστήματα διαχείρισης εγγράφων πολυεπίπεδης ασφάλειας με ενσωματωμένη ψηφιακή υπογραφή
Master Thesis
Author
Αλμαλής, Νικόλαος Δ.
Date
2011-01-20View/ Open
Subject
Document imaging systems ; Electronic data processing -- Management ; Electronic information resources -- Management ; Text processing (Computer science)Abstract
Είναι γενικά γνωστό ότι η επιστήμη των υπολογιστών παρουσιάζει μια ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Σε αυτή τη νέα εποχή, οι επιχειρήσεις, οι οργανισμοί, οι κυβερνήσεις, αλλά και μεμονωμένα άτομα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο εφαρμογές που βασίζονται σε πληροφοριακά συστήματα, τα οποία δομούνται πάνω σε δίκτυα. Αυτή η επιλογή προσφέρει αποδοτικότερες, αποτελεσματικότερες και φθηνότερες λύσεις στις προκλήσεις της επικοινωνίας, στις συναλλαγές αλλά και στις ενδο-επιχειρησιακές λειτουργίες. Στις μέρες μας, τα δεδομένα αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους πόρους πολλών οργανισμών. Επομένως, η αποδοτική τους προσπέλαση, ο διαμοιρασμός τους, η εξαγωγή πληροφοριών από τα δεδομένα και η αξιοποίηση των πληροφοριών, έχει γίνει επιτακτική ανάγκη καταλυτικής σημασίας για την επιβίωση του ίδιου του οργανισμού ως οντότητα. Επίσης οι δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο, καθώς και οι εξελίξεις στο χώρο των δικτύων γενικότερα, έχουν επιφέρει επαναστατικές αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα δεδομένα και στις πληροφορίες που ενδιαφέρουν έναν οργανισμό και όχι μόνο. Πλέον οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μεγάλο όγκο πληροφοριών, σε σύντομο χρονικό διάστημα και με ευκολότερο τρόπο. Όλα λοιπόν συνηγορούν στο ότι έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή, όπου η πληροφορία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο ή ακόμη και πρωταγωνιστικό, για κάποιους ιδεαλιστές τεχνοκράτες. Λύση στα παραπάνω θέματα προσφέρουν τα Συστήματα Ψηφιακής Αρχειοθέτησης και Διαχείρισης Εγγράφων (Document Management Systems). Μέσω αυτών, τα έγγραφα συλλέγονται, ψηφιοποιούνται, ταξινομούνται και αρχειοθετούνται σε αποθηκευτικά μέσα, από όπου, με το πάτημα ενός κουμπιού, μπορούν να ανακτηθούν, να προβληθούν και να εκτυπωθούν. Τα σημαντικά πλεονεκτήματα που απορρέουν από τη χρήση τους αποτελούν σημαντική παράμετρο καλής λειτουργίας ενός οργανισμού και τους προσδίδουν τον τίτλο της πλέον σύγχρονης και αποτελεσματικής προσέγγισης του προβλήματος της συσσώρευσης εγγράφων και της γραφειοκρατίας.