Ο στρατηγικός ρόλος της αθηναϊκής ζυθοποιίας στην ανάπτυξη της κατηγορίας της μπίρας στην Ελλάδα
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/3725/Papathanasi.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαθανάση, Δήμητρα Β.
Ημερομηνία
2011-01-17Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Ζυθοποιία ; Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τον κλάδο της μπίρας στην ελληνική αγορά και παρουσιάζει την ανάλυση στρατηγικής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας η οποία κατέχει ηγετική θέση στην αγορά. Ο κλάδος της μπίρας απαρτίζεται από μικρό αριθμό επιχειρήσεων και η παρουσία υποκατάστατων προϊόντων είναι έντονη. Λόγω της κατάστασης αυτής και της στασιμότητας που παρουσιάζει ο κλάδος τα τελευταία χρόνια, ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου είναι έντονος. Η εργασία ξεκινώντας με μια σύντομη αναφορά στις βασικές έννοιες του στρατηγικού management συνεχίζει οριοθετώντας και παρουσιάζοντας τον κλάδο της μπίρας, εντός της οποίας ανταγωνίζεται, και του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντός της. Αναγνωρίζονται κύριοι και κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας που επιδρούν στις τρέχουσες στρατηγικές της επιχείρησης και διερευνώνται πόροι και ικανότητες οι οποίοι είναι καθοριστικοί για την επιτυχία της ακολουθούμενης στρατηγικής. Η ανάλυση στρατηγικής πραγματοποιείται σε επιχειρησιακό, επιχειρηματικό και λειτουργικό επίπεδο. Περαιτέρω, αξιολογούνται εναλλακτικές στρατηγικές σε σχέση με τις θεμελιώδεις ικανότητες της επιχείρησης και το εξωτερικό περιβάλλον και παρέχονται προτάσεις για τη διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τέλος, πρόταση αυτής της εργασίας είναι η συνέχιση της ακολουθούμενης από την επιχείρηση στρατηγικής προκειμένου να επιτύχει τους σκοπούς και στόχους που η διοίκηση έχει θέσει διαχειριζόμενη αναλόγως το χαρτοφυλάκιο προϊόντων που διαθέτει.