Υποστήριξη ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ) με τη χρήση εκπαιδευτικών εφαρμογών μέσω διαδικτύου
Master Thesis
Συγγραφέας
Ρούσκας, Αθανάσιος
Ημερομηνία
2010-04-30Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Άτομα με ειδικές ικανότητες -- Εκπαίδευση ; Τεχνολογική εκπαίδευση ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια μελέτη γύρω από τις τεχνολογικές εξελίξεις στην πρόσβαση και διακίνηση των πληροφοριών στο χώρο της εκπαίδευσης για τυφλούς ή άτομα με χαμηλή όραση μέσω του διαδικτύου σε ετερογενείς πλατφόρμες. Νέες τεχνικές σε συνδυασμό με τις ευκολίες που προσφέρει ο παγκόσμιος ιστός έδωσαν διαφορετική υπόσταση στην αποθήκευση μαθησιακών δεδομένων και τη μεταφορά τους. Έτσι, σύγχρονες εφαρμογές επιτρέπουν σε διαφορετικές συσκευές να ανακτήσουν τα ίδια δεδομένα, που είναι αποθηκευμένα σε μια σχεσιακή βάση. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παροχή εύκολης πρόσβασης του χρήστη στα δεδομένα, η χρήση νέων τεχνολογιών και η απολαβή των χρήσεών τους καθώς και η προτυποποίηση της περιγραφής των διακινούμενων δεδομένων ώστε να υπάρχει συμβατότητα ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα και τεχνικές. Για τους σκοπούς της διπλωματικής δημιουργήθηκε ένα πειραματικό διαδικτυακό μοντέλο που χρησιμοποιεί τη γλώσσα προγραμματισμού Java και σύγχρονα πρότυπα ώστε να παρέχει σε έναν χρήστη πρόσβαση σε μια σχεσιακή βάση δεδομένων μέσω ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή και ενός φυλλομετρητή ιστοσελίδων. Η δομή της εφαρμογής ακολουθεί την αρχιτεκτονική των τριών επιπέδων (παρουσίασης, επιχειρησιακής λογικής, διαχείρισης δεδομένων) και χρησιμοποιεί πρότυπα όπως η XML για επίτευξη συμβατότητας κατά τη μετακίνηση δεδομένων από και σε διαφορετικά σημεία στο χώρο της εκπαίδευσης. Περιγράφονται πλήρως οι λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά της πειραματικής εφαρμογής, τόσο σε λογικό όσο και τεχνικό επίπεδο. Τέλος, η παρούσα διπλωματική εργασία αναφέρεται σε μελλοντικές τάσεις στην ανταλλαγή δεδομένων στο χώρο της εκπαίδευσης για τυφλούς ή άτομα με χαμηλή όραση. Η έννοια του εικονικού φακέλου μαθητή, οι υπηρεσίες ιστού (Web Services) και οι αρχιτεκτονικές επικεντρωμένες στις παρεχόμενες υπηρεσίες (SOA) μπορούν μελλοντικά να προσφέρουν μεγαλύτερα επίπεδα λειτουργικότητας στις εφαρμογές στο χώρο της εκπαίδευσης.