Διαμόρφωση στρατηγικής των ξενοδοχειακών μονάδων της Αθήνας και του Πειραιά ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004
Master Thesis
Συγγραφέας
Λαζάρου, Γεώργιος Ι.
Ημερομηνία
2004-12-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχεία ; Ξενοδοχειακές επιχειρήσειςΠερίληψη
Η έρευνα έχει σκοπό να διερευνήσει κατά πόσο οι ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας μας, εφαρμόζουν τις αρχές του σύγχρονου management ως πεδίο της στρατηγικής τους. Γνωρίζοντας ότι το management των ξενοδοχείων δεν αποτελεί προνόμιο μόνο των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου αλλά και των μικρομεσαίων, κρίναμε σκόπιμο να διεξαχθεί η έρευνα σε μονάδες διάφορων κατηγοριών που εδρεύουν σε Αθήνα και Πειραιά ανεξάρτητα από το μέγεθος τους (αριθμός εργαζομένων, ακαθάριστα έσοδα κ.α. ) και απ' την άλλη με τον τρόπο αυτό μπορούμε να διακρίνουμε και τις οποίες διαφορές τους (μεγάλα - μικρομεσαία ξενοδοχεία) στην άσκηση της στρατηγικής τους. Στην έρευνα συμπεριλήφθησαν 15 ξενοδοχειακές μονάδες που έχουν την έδρα τους στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. Για τη συλλογή του ερευνητικού υλικού, συντάχθηκε κατάλληλα διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο στη συνεχεία βελτιώθηκε και οριστικοποιήθηκε μετά από συζητήσεις και κριτικές παρατηρήσεις ειδικών επιστημόνων και επιχειρηματικών στελεχών. Για τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της προσωπικής συνέντευξης -μέσα από ένα προκαθορισμένα δομημένο ερωτηματολόγιο. Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ότι ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τα ελληνικά ξενοδοχεία προσδιορίζεται το προσφερόμενο επίπεδο υπηρεσιών στον πελάτη ενώ ταυτόχρονα ως μειονέκτημα αναφέρεται το χαμηλό επίπεδο τεχνολογίας και πληροφοριακών συστημάτων που διαθέτει. Τέλος, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων απάντησε ότι αύξησε το μερίδιο του καθώς και τις πωλήσεις του στην αγορά, την ίδια στιγμή που τα επίπεδα ανταγωνισμού ανέβηκαν.