Η σωστή διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού : ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη σύγχρονη επιχείρηση. Η περίπτωση της αξιολόγησης προμηθευτών
Master Thesis
Συγγραφέας
Δημητρίου, Σοφία Δ.
Ημερομηνία
2010-01-19Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ανταγωνισμός επιχειρήσεων ; Προμήθειες -- Αξιολόγηση ; Logistics ; Shipment of goodsΠερίληψη
Ο κύριος στόχος της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι να αυξήσει την συνολική αξία η οποία παράγεται. Η αξία η οποία παράγεται από την εφοδιαστική αλυσίδα είναι η διαφορά του τι αξίζει το προϊόν τελικά για τον πελάτη από το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας για την ικανοποίηση της απαίτησης του πελάτη. Δηλαδή πόσο είναι το perception (αντίληψη) του πελάτη για το προϊόν και τελικά ποιο ποσό είναι διατεθειμένος ο πελάτης να πληρώσει σε σχέση με το συνολικό κόστος για να φτάσει το προϊόν στα χέρια του. Ουσιαστικά αυτή η διαφορά για τις περισσότερες επιχειρήσεις είναι το έσοδο από τον πελάτη μειωμένο από το συνολικό κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας και ονομάζεται κερδοφορία της εφοδιαστικής αλυσίδας ή πλεόνασμα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για κάθε επιχείρηση μόνο μία είναι η πηγή των εσόδων και αυτή είναι: Ο ΠΕΛΑΤΗΣ. Άρα, η εφοδιαστική αλυσίδα επικεντρώνεται στην αύξηση της συνολικής αξίας του προϊόντος για τον πελάτη και παράλληλα στη μείωση του κόστους των διάφορων λειτουργιών και σταδίων της. Για να είναι η εφοδιαστική αλυσίδα αποδοτική και φυσικά να λειτουργεί έχοντας ως κύριο γνώμονα πέρα από την ικανοποίηση του πελάτη, τη βελτιστοποίηση του κόστους (cost effectiveness) πρέπει να συντάξει αποτελεσματικές λειτουργίες – διαδικασίες σχετικές με την ελαχιστοποίηση του κόστους μεταφοράς, διανομής και αποθήκευσης, παραγωγής και προμήθειας.