Το μάρκετινγκ της μουσικής και η επίδραση του διαδικτύου
Master Thesis
Συγγραφέας
Βέλλα, Δέσποινα
Ημερομηνία
2009-12-22Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μουσική -- Οικονομικές απόψεις ; Μουσική -- Βιομηχανία και εμπόριο ; Μάρκετινγκ ; Διαδίκτυο (Internet)Περίληψη
Η εργασία αυτή αποσκοπεί στην εξέταση του φαινομένου αλλαγής δεδομένων στη μουσική βιομηχανία λόγω της εμφάνισης νέων τεχνολογιών. Οι νέες τεχνολογίες στη συμπίεση αρχείων ήχου, έφεραν στο προσκήνιο νέους τρόπους διανομής και ακρόασης της μουσικής. Οι τρόποι αυτοί δημιούργησαν νέα κοινωνικά φαινόμενα και ενθάρρυναν την ελευθερία του χρήστη στην επιλογή και ακρόαση της μουσικής. Οι συνθήκες ήταν ευνοϊκές για να αναπτυχθεί πειρατεία της μουσικής, εφόσον οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες δεν εκμεταλλεύθηκαν δημιουργικά τη νέα τεχνολογία αλλά κινήθηκαν ποινικά εναντίον της. Μετά την πρώτη ανατροπή των δεδομένων και την πτώση των πωλήσεων, εμφανίζονται νέα επιχειρηματικά μοντέλα και συνεπώς νέες στρατηγικές μάρκετινγκ. Η κατάσταση ακόμη είναι ρευστή και θα λέγαμε πως διανύουμε μία περίοδο πειραματισμού, όπου ναι μεν συνεχίζεται η πειρατεία της μουσικής, αλλά εμφανίζονται ενθαρρυντικά σημάδια από τη νόμιμη διακίνηση μουσικής στο διαδίκτυο. Μέσα από τα κεφάλαια αυτής της εργασίας εξετάζονται πολλές πτυχές του προβλήματος με ιδιαίτερη έμφαση στα θέματα μάρκετινγκ, αναλύονται νέες προτεινόμενες στρατηγικές και παρουσιάζεται μία μελέτη των ιστοσελίδων πώλησης ψηφιακής μουσικής στο διαδίκτυο, στην οποία αποτυπώνεται η εξέλιξη αυτού του φαινομένου μετά από μία έντονη δεκαετία ανακατατάξεων.