Αποδοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ των νέων στην Ελλάδα : η εξελισσόμενη σχέση των νέων Ελλήνων καταναλωτών με το ηλεκτρονικό εμπόριο
Master Thesis
Συγγραφέας
Καραλή, Αθανασία
Ημερομηνία
2009-12-21Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; ΚαταναλωτέςΠερίληψη
Κύρια αντικείμενα της εργασίας αποτελούν η μελέτη των επιπέδων αποδοχής και χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ των νεαρών (18-23) καταναλωτών στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στην Αττική, η μελέτη των παραμέτρων που σχηματοποιούν και επηρεάζουν τα παραπάνω. Κύριοι σκοποί της εργασίας αποτελούν η καταγραφή του βαθμού υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εμπορίου από τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα σε ευρύτερο (συνολικά και ανεξάρτητα από κατηγορίες) καθώς και σε ποιο συγκεκριμένο πλαίσιο (σε σχέση με συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες), η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο το ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται αντιληπτό ανάμεσα τους, με έμφαση στα κίνητρα και τα αντικίνητρα υιοθέτησης / χρήσης και τις θετικές και αρνητικές πλευρές που του αποδίδονται, η κατάδειξη του τρόπου με τον οποίο συγκεκριμένες στάσεις και αντιλήψεις επιδρούν και διαμορφώνουν το προφίλ χρήσης σε ότι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, η κατάδειξη προοπτικών αποδοχής στο μέλλον (ανεξάρτητα από τις παρατηρούμενες στάσεις και συμπεριφορές στη δεδομένη στιγμή), η ανάπτυξη προτάσεων προς εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, σε σχέση με το συγκεκριμένο κοινό (ως συμπέρασμα που θα προκύψει από τα ευρήματα – με προτεραιότητα την επέκταση της διείσδυσης της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω της βέλτιστης εκμετάλλευσης των ευκαιριών και της αντιμετώπισης των προβληματικών περιοχών). Αν και το θεωρητικό πεδίο που θα καλυφθεί θα αντλεί γνώση από την παγκόσμια βιβλιογραφία και σχετικές μελέτες ανεξαρτήτως αγοράς, τα στοιχεία που αφορούν σε αντιλήψεις, συμπεριφορές και πρακτικές χρήσης αντλήθηκε επί το πλείστον μέσω πρωτογενούς εμπειρικής έρευνας μεταξύ του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα, με τρόπο που παρουσιάζεται αναλυτικότερα στις ενότητες που ακολουθούν.