Ανταγωνιστική στρατηγική και ο ρόλος της ΔΟΠ

Master Thesis
Author
Γαλανοπούλου, Πηνελόπη Κ.
Date
2009-11-20View/ Open
Abstract
Στόχος της εν λόγω Διπλωματικής Εργασίας είναι η ανάλυση της έννοιας της Ανταγωνιστικής Στρατηγικής για τον κόσμο των επιχειρήσεων και παράλληλα η αποσαφήνιση του ρόλου της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στην απόκτηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελεί μια θεωρητική προσέγγιση των εννοιών του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, της Ανταγωνιστικής Στρατηγικής και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, ενώ το δεύτερο αποτελεί εφαρμογή του θεωρητικού υποβάθρου του πρώτου μέρους σε μια πραγματική Ελληνική εταιρεία. Αναλυτικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο του πρώτου μέρους εισάγεται η έννοια της Στρατηγικής και αναλύεται η σπουδαιότητα αυτής για την επιβίωση των επιχειρήσεων στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του μοντέλου του Στρατηγικού Μάνατζμεντ αναλύονται τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις προκειμένου να διαμορφώσουν και υλοποιήσουν αποτελεσματικά τη Στρατηγική τους και γίνεται μια αναφορά στα τρία επίπεδα Στρατηγικής που δύναται να συναντηθούν σε μια επιχείρηση. Το δεύτερο κεφάλαιο εστιάζει στην ανάλυση της έννοιας του Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος που μπορεί μια επιχείρηση να αποκτήσει, προσδιορίζονται τα δύο είδη αυτού και παρουσιάζονται οι πηγές προέλευσής του με τη βοήθεια των μοντέλων της Αλυσίδας Αξίας και των Πόρων και Ικανοτήτων. Στη συνέχεια, προσδιορίζεται η έννοια της Ανταγωνιστικής Στρατηγικής, η οποία αποτελεί το δεύτερο επίπεδο της Στρατηγικής και ουσιαστικά συνθέτει τον τρόπο με τον οποίο μια επιχείρηση ανταγωνίζεται και οδηγείται στην απόκτηση του Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος.