Ανάλυση του κλάδου των τυροκομικών προϊόντων με βάση το υπόδειγμα του M. Porter : η περίπτωση ελληνικής επιχείρησης
Master Thesis
Συγγραφέας
Γρίβα, Μανθούλα Ι.
Ημερομηνία
2009-06-24Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τυρί -- Παραγωγή και εμπόριο ; Τυροκομία ; Τυρί -- ΕλλάδαΠερίληψη
Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφονται τα τυροκομικά προϊόντα και παρουσιάζονται κάποια γενικά πληροφοριακά στοιχεία του κλάδου. Στο δεύτερο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας, αναλύεται το εξωτερικό περιβάλλον της ελληνικής τυροκομίας, που χαρακτηρίζεται από τέσσερις βασικούς παράγοντες: πολιτικούς – νομοθετικούς, οικονομικούς, κοινωνικοπολιτιστικούς και τεχνολογικούς. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια ανάλυσης του κλάδου των τυροκομικών προϊόντων με το υπόδειγμα του M. Porter, το οποίο περιλαμβάνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των υφιστάμενων επιχειρήσεων, την απειλή εισόδου από νεοεισερχόμενους, τη διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών και των προμηθευτών και τις πιέσεις των υποκατάστατων προϊόντων. Αναγκαία όμως προϋπόθεση για την εφαρμογή του υποδείγματος είναι η διάκριση σε στρατηγικές ομάδες. Σκοπός του διαχωρισμού αυτού είναι ο εντοπισμός των επιχειρήσεων εκείνων που παρουσιάζουν τα ίδια στρατηγικά χαρακτηριστικά, ακολουθούν παρόμοιες στρατηγικές ή ανταγωνίζονται σε παρόμοια βάση. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύονται οι ορισμοί των προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και των προϊόντων Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) και παρουσιάζονται οι εξαγωγές των τυροκομικών προϊόντων και τα προβλήματα που εμφανίζονται σε αυτές. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μια εκτενής ανάλυση των κυριότερων Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας και παρουσιάζονται τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει επιχείρηση από την εφαρμογή και πιστοποίηση των συστημάτων αυτών. Στο έκτο κεφάλαιο, διενεργείται μια SWOT Analysis της επιχείρησης ΔΩΔΩΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΗΠΕΙΡΟΥ (ΔΩΔΩΝΗ Α.Β.Γ.Η. ΑΕ), δηλαδή εντοπίζονται και αναλύονται οι Δυνάμεις (Strengths), Αδυναμίες (Weaknesses), Ευκαιρίες (Opportunities) και Απειλές (Threats) που αντιμετωπίζει η επιχείρηση Δωδώνη, για να καταλήξει στην επιχειρησιακή και επιχειρηματική στρατηγική που εφαρμόζει η επιχείρηση, καθώς και τις λειτουργικές στρατηγικές που αναπτύσσονται στα πλαίσια και σύμφωνα με την επιχειρησιακή και επιχειρηματική στρατηγική της εν λόγω εταιρείας. Τέλος, παρατίθενται κάποια γενικά συμπεράσματα και προτάσεις για τον κλάδο των τυροκομικών προϊόντων.