Συναισθηματική νοημοσύνη : μελέτη περίπτωσης στατιστικής ανάλυσης δεικτών συναισθηματικής νοημοσύνης στην εκπαίδευση
Master Thesis
Συγγραφέας
Λαμπάκη, Αντωνία
Ημερομηνία
2009-06-19Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Συναισθηματική νοημοσύνη ; Εργασία και εργαζόμενοι -- Ψυχολογικές απόψεις ; Προσωπικότητα -- Ανάπτυξη ; Εκπαιδευτική ψυχολογίαΠερίληψη
Στην συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αναλύεται η έννοια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, που αποκαλείται και αναφέρεται και ως συναισθηματικός δείκτης ευφυΐας / νοημοσύνης και ορίζεται ως η ικανότητα κάποιου να παρατηρεί, να προσδιορίζει και να ελέγχει τα συναισθήματα του εαυτού του, των υπολοίπων και των ομάδων. Η σύνδεση μεταξύ συναισθηματικής νοημοσύνης και αυξημένης απόδοσης έχει αρχίσει να φαίνεται στους οργανισμούς κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών. Ο βασικός στόχος της διατριβής είναι να ερευνήσει αν η εκπαίδευση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και σε ποιο βαθμό συμβάλει στην Συναισθηματική Νοημοσύνη των ατόμων. Επιπρόσθετα, ένας άλλος στόχος της διατριβής είναι το κατά πόσο σχετίζεται η εργασιακή εμπειρία με τη Συναισθηματική Νοημοσύνη. Πιο συγκεκριμένα, το κατά πόσο το επίπεδο εκπαίδευσης ενός ατόμου μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη συναισθηματική του νοημοσύνη. Επίσης, θα μελετηθεί το κατά πόσο το εκπαιδευτικό επίπεδο των γονέων καθώς και η εργασιακή εμπειρία των ατόμων επηρεάζουν τη συναισθηματικής τους νοημοσύνης. Ακόμα, αν ο εκπαιδευτικός προσανατολισμός ενός ατόμου επηρεάζει τη συναισθηματική του νοημοσύνη. Επιπρόσθετα, ένας άλλος στόχος είναι το κατά πόσο η συναισθηματική νοημοσύνη μεταξύ ανδρών και γυναικών είναι στατιστικά σημαντική. Ένας ακόμα στόχος της εργασίας είναι και η διερεύνηση για την ύπαρξη ερμηνεύσιμων υπο-παραγόντων (factors) που να προκύπτουν από τη χρησιμοποιούμενη έννοια για τη μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης, όπως η Αυτο-επιγνώση (Self-Awareness), ο Αυτο-έλεγχος (Self-Regulation), Παρακίνηση (Motivation), η Ενσυναίσθηση (Empathy), καθώς και οι Κοινωνικές δεξιότητες (Social skills).