Μεθοδολογία ανάπτυξης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης : μελέτη αξιοποίησης των διαδραστικών πινάκων στη σχολική εκπαίδευση
Master Thesis
Συγγραφέας
Μαρούκα, Ελένη
Ημερομηνία
2009-05-08Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Education -- Computer network resources ; Internet in educationΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει την επίδραση της χρήσης του διαδραστικού πίνακα στα κίνητρα των μαθητών και στην αλληλεπίδραση στην τάξη, με τη συλλογή ποσοτικών όσο και ποιοτικών δεδομένων, μέσω ερωτηματολογίων προς όλους τους μαθητές και προσωπικών συνεντεύξεων σε ομάδα αυτών. Στη μελέτη αυτή ̟πήραν μέρος 27 μαθητές μιας τάξης της Β΄ Γυμνασίου, ηλικίας 13 χρονών. Τα ερωτήματα της μελέτης είναι: • Η χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη επηρεάζει τα κίνητρα των μαθητών. • Η χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη επηρεάζει την αλληλεπίδραση των μαθητών. Τα κίνητρα των μαθητών για μάθηση με χρήση του διαδραστικού πίνακα μετρήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου, στηριγμένου στο μοντέλο ARCS για τα κίνητρα και με βάση το ερωτηματολόγιο Instructional Materials Motivation Survey (IMMS), που αναπτύχθηκε από τον Keller (1987). Επιπρόσθετα χρησιμοποιήθηκε δεύτερο ερωτηματολόγιο σε δύο διαφορετικές μορφές, για να μετρηθούν οι προσδοκίες των μαθητών σε σχέση με τη χρήση του έξυπνου πίνακα, πριν την πραγματοποίηση της δραστηριότητας στην τάξη και μετά απ’ αυτή. Το ερωτηματολόγιο είναι βασισμένο στην τροποποιημένη από τον Beeland (2002) έκδοση του Ερωτηματολογίου στάσης προς τους υπολογιστές. Καταγράφηκε η αλληλεπίδραση των μαθητών με τον διαδραστικό πίνακα, με δεδομένα για χρήση ή μη από τους μαθητές του πίνακα και για το πλήθος των μαθητών που έδειξαν ενδιαφέρον να τον χρησιμοποιήσουν. Διερευνήθηκαν επίσης σε συνέντευξη οι απόψεις δύο μαθητών που συμμετείχαν ενεργά στο μάθημα καθώς και οι απόψεις δύο μαθητών που δεν συμμετείχαν ενεργά.