Αλυσίδα αξίας και στρατηγική διαφοροποίησης : ένας άριστος συνδυασμός που δημιουργεί ανώτερη αξία για τον αγοραστή και εστιάζει στην ποιότητα
Master Thesis
Συγγραφέας
Πούτα, Γεωργία Χ.
Ημερομηνία
2009-04-09Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Επιχειρηματικός προγραμματισμόςΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη ασχολείται με την κατανόηση και διερεύνηση της επιχειρηματικής ή ανταγωνιστικής στρατηγικής η οποία αφορά κάποια ανεξάρτητη επιχείρηση που δραστηριοποιείται σε έναν συγκεκριμένο κλάδο ή κάθε επιχείρηση μέλος ενός ομίλου. Κύριο μέλημα μιας επιχειρηματικής στρατηγικής είναι η επίτευξη και η διατήρηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων. Η προσπάθεια αυτή επιτυγχάνεται όταν ένας οργανισμός οργανώνει και συντονίζει αποτελεσματικά τις εσωτερικές του λειτουργίες και μαζί με τον άριστο συνδυασμό γνώσης, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, καταφέρνει να παράγει επιθυμητά προς τους αγοραστές προϊόντα / υπηρεσίες και να υπερέχει δυναμικά σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Ο μηχανισμός διερεύνησης του τρόπου με τον οποίο είναι οργανωμένη κάθε επιχείρηση και εκτελεί τις εσωτερικές της λειτουργίες αποτελεί παράγοντας διάγνωσης των πλεονεκτημάτων της και των σημείων που χρήζουν βελτίωση και διαμόρφωσης μιας επιτυχημένης στρατηγικής. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η κατανόηση των εσωτερικών διαδικασιών ενός οργανισμού μέσω του πλαισίου της αλυσίδας αξίας και ο προσδιορισμός των πηγών του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί, παράλληλα, μια προσπάθεια διερεύνησης συγκεκριμένων στρατηγικών, μεθόδων και ενεργειών και εντοπισμού νέων προσεγγίσεων οι οποίες ενισχύουν την προσπάθεια απόκτησης και βιωσιμότητας των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.