Διαχείριση κρίσεων : μια αναγκαία παράμετρος της τουριστικής βιομηχανίας
Master Thesis
Συγγραφέας
Καρούση, Μαρία
Ημερομηνία
2009-01-29Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός -- Διοίκηση και οργάνωση ; Financial crises ; Crisis managementΠερίληψη
Κρίση είναι ένα μεγάλο, ξαφνικό γεγονός, το οποίο έχει πιθανώς αρνητικά αποτελέσματα. To γεγονός και οι συνέπειές του μπορούν να βλάψουν σοβαρά έναν οργανισμό και τους υπαλλήλους του, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, την οικονομική κατάσταση και την υπόληψή του. Ο όρος «κρίση» οδηγεί το μυαλό στην χειρότερη δυνατή συγκυρία συνθηκών που μπορεί να συντρέξει. Πολλοί μελετητές του θέματος καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι «κρίση είναι κάθε αιφνιδιαστική τροπή των πραγματικών γεγονότων, η ταχύτατη κλιμάκωση των οποίων απειλεί να προσβάλλει τον πυρήνα ενός τυποποιημένου συστήματος αξιών και ταυτόχρονα προκαλεί την ικανότητα του αρμόδιου για το χειρισμό κρίσεων μηχανισμού, ο οποίος υποχρεώνεται να λειτουργήσει σε συνθήκες ασφυκτικής χρονικής πίεσης». Οι επιχειρήσεις υποφέρουν από φυσικές καταστροφές, από εσκεμμένες ζημιές, από ατυχήματα και εμπορικά προβλήματα. Οι κοινότητες αντιμετωπίζουν πυρκαγιές, ανεμοστρόβιλους, σεισμούς, πλημμύρες, ατυχήματα μεγάλης κλίμακας, τρομοκρατικές ενέργειες, ασθένειες και δεινά εξ αιτίας του περιβάλλοντος. Όλες αυτές οι καταστάσεις δημιουργούν το ερέθισμα, το οποίο μπορεί να οδηγήσει στις συνθήκες δημιουργίας μιας κρίσης Οι διευθυντές και τα στελέχη πρέπει να αποκτήσουν τη γενική ιδέα της διαχείρισης μιας κρίσης και τις ικανότητες αντιμετώπισής της και μετά να τις ενσωματώσουν μέσα στις καθημερινές τους δραστηριότητες και ευθύνες, ώστε, όταν τα πράγματα πάνε στραβά, οι οργανισμοί τους και οι δουλειές τους να έχουν μια ελπίδα να επιβιώσουν. Επίσης, χρειάζεται να αποκτήσουν αυτές τις επιδεξιότητες και να αναπτύξουν τις απαραίτητες δραστηριότητες υποστήριξης από τους εξωτερικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους, τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους μετόχους, ώστε να ικανοποιήσουν μια αυξανόμενη ζήτηση για προσαρμοστικότητα και ετοιμότητα.