Παράγοντες και κίνητρα που διαμορφώνουν τη ζήτηση του all - inclusive πακέτου διακοπών
Master Thesis
Συγγραφέας
Βλάσση, Ειρήνη Γ.
Ημερομηνία
2009-01-27Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Package tours ; Tourist trade ; VacationsΠερίληψη
Η εργασία ερευνά τα κριτήρια και τους παράγοντες που επηρεάζουν τον καταναλωτή κατά την αγορά all-inclusive διακοπών. Αναλυτικά επιδιώκει να ερευνήσει: τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των ατόμων που επιλέγουν all-inclusive διακοπές, τα κίνητρα και το βαθμό που αυτά επηρεάζουν την επιλογή του καταναλωτή, και το πως τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά συσχετίζονται με τα κίνητρα. Για την πραγματοποίηση του παραπάνω σκοπού δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με τρεις θεματικές ενότητες το οποίο μοιράστηκε σε 248 άτομα στη περιοχή της Κρήτης εκ των οποίων τα 208 ανταποκρίθηκαν με επιτυχία. Το πρώτο μέρος του ερωτηματολογίου έχει σαν στόχο τη συλλογή γενικών πληροφοριών που σχετίζονται με τις διακοπές. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει δεκαπέντε κριτήρια τα οποία προέκυψαν από τη βιβλιογραφία και καλείται ο καταναλωτής να δηλώσει τη βαρύτητα που είχαν για εκείνον κατά την διαδικασία αγοραστικής απόφασης μέσα από την κλίμακα πέντε βαθμών του Likert. Το τρίτο μέρος του ερωτηματολογίου ερευνά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τα οποία αποτελούν τα όρια εντός των οποίων πραγματοποιείται η παρακίνηση. Από τα δεκαπέντε κριτήρια που προέκυψαν από τη βιβλιογραφική έρευνα το σημαντικότερο ήταν η “προσωπική ασφάλεια” γεγονός απόλυτα δικαιολογημένο από την ραγδαία αύξηση της εγκληματικότητας. Ακολούθησαν με σειρά προτεραιότητας η ¨απόδραση από την καθημερινότητα”, η “τιμή του πακέτου” η “ευκολία πραγματοποίησης διακανονισμών” και η “φυσική ομορφιά του προορισμού”.