Η διεθνοποίηση της ελληνικής επιχείρησης : η περίπτωση της εταιρείας "ΑΛΟΥΜΥΛ - ΜΥΛΩΝΑΣ Α.Ε."
Master Thesis
Συγγραφέας
Κούτρα, Αλεξάνδρα Γ.
Ημερομηνία
2009-01-22Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Παγκοσμιοποίηση ; Διεθνείς εμπορικές επιχειρήσεις ; Αλουμίνιο -- Βιομηχανία και εμπόριοΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να παρουσιάσει τους παράγοντες εκείνους που ωθούν τις επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό και τα στοιχεία στα οποία μια επιχείρηση πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή κατά τη διεθνοποίησή της, χρησιμοποιώντας το παράδειγμα μίας από τις πιο επιτυχημένες διεθνοποιημένες ελληνικές επιχειρήσεις, την ΑΛΟΥΜΥΛ-ΜΥΛΩΝΑΣ Α.Ε. Στο πρώτο μέρος πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση των βασικών εννοιών της διεθνοποίησης. Αρχικά αναλύονται οι όροι παγκοσμιοποίηση και διεθνοποίηση, και στη συνέχεια οι θεωρίες και τα κίνητρα διεθνοποίησης. Στη συνέχεια αναλύονται τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει μία επιχείρηση για να διεθνοποιηθεί με επιτυχία, όπως και οι στρατηγικές διεθνοποίησης που μπορεί μία επιχείρηση να επιλέξει, όπως και τα κριτήρια επιλογής αυτής της στρατηγικής. Στο δεύτερο μέρος γίνεται η παρουσίαση της περίπτωσης μίας από τις πιο επιτυχημένες διεθνοποιημένες ελληνικές επιχειρήσεις, της εταιρείας ΑΛΟΥΜΥΛ-ΜΥΛΩΝΑΣ Α.Ε., η οποία αποτελεί παράδειγμα για την ενασχόλησή της με το εξαγωγικό εμπόριο, με όλες τις θετικές επιπτώσεις που συνεπάγεται αυτό για τους ιδιοκτήτες – μετόχους της, τους εργαζόμενους σε αυτήν αλλά και για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Αρχικά γίνεται ανάλυση του εξωτερικού και του εσωτερικού περιβάλλοντος, ώστε να εντοπιστούν εκείνοι οι παράγοντες και πρακτικές που την οδήγησαν και ευνοούν τη διεθνοποίησή της. Στη συνέχεια αναλύεται η επιτυχής διεθνής πορεία της εταιρείας, και αναλύονται οι ενέργειες που μπορεί μία ελληνική επιχείρηση να εφαρμόσει, ώστε να δραστηριοποιηθεί στο εξωτερικό με επιτυχία. Τέλος, εξάγονται συμπεράσματα για τις δυνατότητες και προοπτικές διεθνοποίησης της ελληνικής επιχείρησης.