Στρατηγικές ανάπτυξης νέων προϊόντων και μέτρηση ικανοποίησης του πελάτη
Master Thesis
Συγγραφέας
Καβουράκης, Μιχαήλ Ι.
Ημερομηνία
2008-12-03Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
New products ; Παραγωγή -- Διοίκηση και οργάνωση ; Εξυπηρέτηση πελατών -- Έλεγχος ποιότηταςΠερίληψη
Η εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά κρίνεται απαραίτητη για την επιτυχία ενός οργανισμού. Συντελεί σημαντικά στην ανάπτυξη των κερδών και στη βελτίωση της θέσης που κατέχει η επιχείρηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σε μία έρευνα που περιλάμβανε 700 εταιρείες (60% παραγωγούς βιομηχανικών προϊόντων, 20% διαρκή καταναλωτικά αγαθά και 20% μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά) το 1982, διαπιστώθηκε ότι σε μία πενταετή περίοδο τα νέα προϊόντα αντιπροσώπευσαν το 28% της ανάπτυξης των εταιρειών. Σε μία παρόμοια έρευνα, κυρίως σε επιχειρήσεις παραγωγής βιομηχανικών προϊόντων (Duerr 1986) προέκυψε το συμπέρασμα ότι το 35% των εσόδων τους, κατά το χρόνο διεξαγωγής της έρευνας, προήλθε από προϊόντα που δεν υπήρχαν στην αγορά 10 χρόνια νωρίτερα. Αν δεν επιτευχθεί η ανάπτυξη νέων προϊόντων οι πωλήσεις και τα κέρδη έχουν την τάση να φθίνουν. Κι αυτό διότι ο ανταγωνισμός αυξάνεται, η τεχνολογία και η αγορά διαφοροποιείται. Επίσης νέα πρωτοποριακά προϊόντα των ανταγωνιστών περιορίζουν ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις. Συνεπώς, ένας οργανισμός δεν μπορεί να παραβλέπει την πρωτοποριακή σχεδίαση και παραγωγή αγαθών, εφόσον επιδιώκει την ανάπτυξη και την επιτυχία. Παρόλο που τα επιτυχημένα πρωτοποριακά προϊόντα ανταμείβονται, η ανάπτυξή τους εμπεριέχει ρίσκο.