Ο μαθησιακός οργανισμός ως βάση θεμελίωσης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της σύγχρονης επιχείρησης
Master Thesis
Συγγραφέας
Πολίτης, Αντώνιος Ν.
Ημερομηνία
2008-11-18Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Organizational learning ; Knowledge managementΠερίληψη
Η παρούσα εργασία χωρίστηκε σε δέκα κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε βασικές έννοιες όπως η ποιότητα ή η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας για την καλύτερη κατανόηση του επιχειρηματικού εργαλείου του μαθησιακού οργανισμού. Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται προσπάθεια να αποτυπωθεί η πορεία της έννοιας του μαθησιακού οργανισμού στα επιχειρησιακά δρώμενα. Στο τρίτο κεφάλαιο επιχειρείται μια προσπάθεια να τονιστεί η σημασία της ανάλυσης του περιβάλλοντος της επιχείρησης εσωτερικού και εξωτερικού. Στο τέταρτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στη χρησιμότητα ύπαρξης και λειτουργίας ενός μαθησιακού οργανισμού σε μια επιχείρηση κυρίως σε σχέση με τα οφέλη που προκύπτουν σε μια επιχείρηση από την χρήση του. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται εκτεταμένη αναφορά στην διαδικασία δημιουργίας ενός μαθησιακού οργανισμού στην προσπάθεια να γίνουν αντιληπτά τα στάδια, η μεθοδολογία και οι ενέργειες που ακολουθούνται κατά την εφαρμογή του συγκεκριμένου επιχειρηματικού εργαλείου. Στο έκτο κεφάλαιο, αναπτύσσεται διεξοδικά ο τρόπος με τον οποίο ο ενδοεπιχειρησιακός διάλογος συμβάλλει στην ανάπτυξη του μαθησιακού οργανισμού. Στο έβδομο κεφάλαιο, επιχειρείται μια προσπάθεια να αναλυθεί η σημασία της σωστής λειτουργίας του μαθησιακού οργανισμού στα πλαίσια μιας επιχειρησιακής συμμαχίας. Επιδιώκεται η ενδελεχής παρουσίαση της πολύπλευρης συνεισφοράς ενός οργανισμού μάθησης και συνεχούς εκπαίδευσης αρχικά στην επιβίωση μιας επιχειρησιακής σύμπραξης και στην συνέχεια στην ανάπτυξη και στην κερδοφορία της. Στο όγδοο κεφάλαιο, επιχειρείται η ανάλυση των κινδύνων που μπορεί να υπάρξουν από την υιοθέτηση κάποιων αλλαγών σε ένα μαθησιακό οργανισμό. Στο ένατο κεφάλαιο, λαμβάνονται υπόψη όλοι οι παραπάνω παράγοντες προκειμένου να προβλεφθεί το μέλλον των επιχειρήσεων-οργανισμών που έχουν αναπτύξει και υιοθετήσει τον θεσμό του μαθησιακού οργανισμού.