Η συμβολή της διαχείρισης γνώσης στο σχεδιασμό στρατηγικής
Master Thesis
Συγγραφέας
Γαλανού, Μαρία Ν.
Ημερομηνία
2008-11-12Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Knowledge management ; Διοίκηση και οργάνωση ; Στρατηγικός σχεδιασμόςΠερίληψη
Οι ραγδαίες αλλαγές στην παγκόσμια οικονομία και κοινωνία, αλλά και τα μεγάλα τεχνολογικά άλματα των τελευταίων πενήντα χρόνων, επιβάλλουν την επανεξέταση του βαθμού στον οποίο η εκπαίδευση ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της σύγχρονης κοινωνίας. Η εκπαίδευση καλείται να ανταποκριθεί στη σύγχρονη πρόκληση για ανάπτυξη τεχνολογικού αλφαβητισμού και παραγωγικής συνεισφοράς στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Η ανανέωση στην εκπαίδευση επιτυγχάνεται με την ένταξη προηγμένων μαθησιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι νέες μαθησιακές τεχνολογίες προϋποθέτει σημαντικές επιδράσεις στις διαδικασίες οργάνωσης της διδασκαλίας, στην επιτελούμενη μάθηση και στο πώς αυτή υποστηρίζεται και καθοδηγείται, στο ρόλο του εκπαιδευτικού, στο είδος και τη φύση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών, τάξεων και σχολείων, στους μηχανισμούς στήριξης του σχολικού έργου, και τέλος στα συστήματα αξιολόγησης. Σύμφωνα με τη μέθοδο του Portfolio, οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν τον προσωπικό τους φάκελο. Έτσι, ο κάθε μαθητής έχει τη δυνατότητα να «παρακολουθεί την πορεία του εαυτού του» και να αυτοαξιολογείται, χρησιμοποιώντας στοιχεία τόσο από τη μαθητική όσο και από την εξωσχολική του ζωή, που τον βοηθούν στην αναπτυξιακή και εξελικτική του πορεία μέσα και έξω από το σχολείο. Ιδιαίτερα όμως, πρέπει να αλλάξουν οι τρόποι διδασκαλίας και αξιολόγησης, γιατί όπως έλεγε και ο Νίκος Καζαντζάκης. « …οι δάσκαλοι είναι γέφυρες τις οποίες διασχίζουν οι μαθητές για να φτάσουν στη γνώση, όταν κάνουν αυτό το πέρασμα οι μαθητές και απολαύσουν το ταξίδι τότε πρέπει να τους ενθαρρύνουμε να φτιάξουν τις δικές τους γέφυρες …».