Συναισθηματική ευφυΐα για προσαρμοστικό εκπαιδευτικό παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας στο διαδίκτυο
Doctoral Thesis
Συγγραφέας
Κατσιώνης, Γεώργιος Ν.
Ημερομηνία
2008-11-11Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Education -- Computer network resources ; Συναισθηματική νοημοσύνη ; Διαδίκτυο (Internet)Περίληψη
Η έρευνα αυτή αναφέρεται στην χρήση ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού εικονικής πραγματικότητας για την υλοποίηση ευφυών συστημάτων διδασκαλίας που είναι ελκυστικά για τους μαθητές. Τέτοιες εφαρμογές παρέχουν υψηλή κινητοποίηση και προσήλωση του μαθητή-χρήστη και στοχεύουν στη βελτίωση των εκπαιδευτικών του αποτελεσμάτων δημιουργώντας για αυτόν πιο αρεστά περιβάλλοντα μάθησης. Έχει πραγματοποιηθεί λεπτομερής αξιολόγηση που επικεντρώνεται σε θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού παιχνιδιού εικονικής πραγματικότητας - ευφυούς συστήματος διδασκαλίας, και το πόσο ωφέλιμο είναι για τους μαθητές. Αυτή η εκπαιδευτική αξιολόγηση στόχευε στο να ανακαλύψει κατά πόσο το εκπαιδευτικό περιβάλλον του παιχνιδιού πέτυχε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα σε σύγκριση με ένα άλλο συμβατικό εκπαιδευτικό λογισμικό με απλό περιβάλλον διεπαφής χωρίς παιχνίδι. Στη συνέχεια αξιολογήθηκε το περιβάλλον παιχνιδιού του εκπαιδευτικού παιχνιδιού εικονικής πραγματικότητας - ευφυούς συστήματος διδασκαλίας σχετικά με την ευχρηστία του και την αρεστότητα του. Ο βασικός στόχος των πειραμάτων αξιολόγησης είναι να αποκαλύψουνε τις ειδικές συνθήκες όσον αφορά την ευχρηστία και την αρεστότητα, που επικρατούν σε ένα περιβάλλον το οποίο δεν είναι αποκλειστικά εκπαιδευτικό ούτε αποκλειστικά διασκεδαστικό, αλλά ένας συνδυασμός αυτών των δύο. Τα αποτελέσματα αυτής της ανάλυσης παρέχουν χρήσιμα συμπεράσματα για τα περιθώρια των περιβαλλόντων και των μαθημάτων ψυχαγωγικής εκπαίδευσης, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον καθορισμό και τον σχεδιασμό γραμμής οδηγιών για τέτοιες εφαρμογές λογισμικού.