Στατιστική ανάλυση των επιχειρησιακών δεδομένων της ΟΠΑΠ Α.Ε. : στατιστική ανάλυση των επιχειρησιακών δεδομένων της ΟΠΑΠ Α.Ε. και προβλέψεις με χρήση τεχνολογίας data mining για την παραγωγή μοντέλων γνώσης με σκοπό την αποτελεσματική και αποδοτική εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και την παρουσίαση αυτών
Master Thesis
Συγγραφέας
Γεωργαντάς, Γεώργιος Α.
Ημερομηνία
2008-10-23Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ποδόσφαιρο -- Στατιστική ανάλυση ; Data mining -- Data processingΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια στατιστικής ανάλυσης των επιχειρησιακών δεδομένων της ΟΠΑΠ ΑΕ. με χρήση τεχνολογίας data mining για την παραγωγή μοντέλων γνώσης. Η ΟΠΑΠ ΑΕ. δραστηριοποιείται στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών. Τα προϊόντα της εταιρείας είναι παιχνίδια, για τα οποία διεξάγονται διαγωνισμοί σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η διάθεση των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ ΑΕ πραγματοποιείται μέσω του μεγαλύτερου on-line δικτύου πωλήσεων στην Ελλάδα, το οποίο αριθμεί περίπου 5.500 πρακτορεία. Η ανάλυση περιλαμβάνει κυρίως δεδομένα τζίρου ανά σημείο πώλησης και εταιρικό προϊόν. Μέσα από την ανάλυση της εξέλιξης των εταιρικών προϊόντων θα προσπαθήσουνε να εξάγουνε καταναλωτικά προφίλ τα οποία θα βοηθήσουν τα βέλτιστα μοντέλα επιχειρησιακών προβλέψεων. Σκοπός της εργασίας είναι κυρίως η εύρεση των βέλτιστών μοντέλων επιχειρησιακών προβλέψεων για την αποτελεσματική και αποδοτική εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και την παρουσίαση αυτών. Θα χρησιμοποιήσουν ως επί το πλείστον, μηνιαία δεδομένα της τελευταίας πενταετίας για να αναλύσουνε τους τζίρους των εταιρικών προϊόντων αλλά και του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Θα προσπαθήσουν επίσης, να βρούνε το βέλτιστο μοντέλο πρόβλεψης, για κάθε προϊόν, το οποίο θα ταιριάζει στο προφίλ των καταναλωτών και θα το χρησιμοποιηθεί για να παραχθούν μηνιαίες προβλέψεις του επόμενου έτους. Τέλος, σκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί επιπλέον η στατιστική ανάλυση των σημείων πώλησης ώστε να εξεταστεί το κατά πόσο κάθε ένα από αυτά συμμετέχει στον συνολικό τζίρο της εταιρείας.