Οργανωσιακή κουλτούρα, υποκίνηση ανθρώπινου δυναμικού και επιχειρηματικότητα
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/2738/Mitsopoulos.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Master Thesis
Συγγραφέας
Μητσόπουλος, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2008-10-23Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Οργανωσιακή κουλτούρα ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Επιχειρηματικότητα ; Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Στις σύγχρονες οικονομίες, νέες μορφές επιχειρήσεων (διεθνείς, πολυεθνικές, υπερεθνικές) απαιτούν την συνύπαρξη διαφορετικών κουλτουρών. Οι εθνικές κουλτούρες παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις που είναι ριζωμένες σε θεμελιώδεις αξίες και πεποιθήσεις και αντικατοπτρίζονται σε αντίστοιχα μοντέλα συμπεριφοράς. Επιτακτική είναι η ανάγκη για συνύπαρξη διαφορετικών εθνικοτήτων και πολιτισμών με την δημιουργία κατάλληλης οργανωσιακής κουλτούρας στις επιχειρήσεις καθώς και παροχής κινήτρων για υποκίνηση του ανθρώπινου δυναμικού. H Oργανωσιακή Κουλτούρα αποτελεί την προσωπικότητα και την ταυτότητα της επιχείρησης. Πολλές διεθνείς εταιρείες έχουν διαπιστώσει πως ακόμα και οι πιο επιτυχημένες πρακτικές τους δε γνωρίζουν την ίδια επιτυχία σε όλες τις χώρες, αλλά μπορεί να εμφανίζουν αντικρουόμενα αποτελέσματα. Οι εθνικές κουλτούρες επηρεάζουν την οργανωσιακή, η οποία με τη σειρά της επιδρά στην αποτελεσματικότητα της οργάνωσης. Τέλος η επιχειρηματικότητα που συνδέεται με τη λειτουργία μιας επιχείρησης αναφέρεται στην ικανότητα ενός ανθρώπου ή μιας ομάδας να αναγνωρίζει και να εκμεταλλεύεται διάφορες ευκαιρίες προκειμένου να επιτύχει οικονομικό όφελος ή οποιαδήποτε άλλη μορφή προστιθέμενης αξίας.
Η επιχειρηματικότητα και η υποκίνηση κάτω από προϋποθέσεις καθορίζουν την μορφή της οργανωσιακής κουλτούρας, ενώ από την άλλη, ανάλογα και με τις εκάστοτε συνθήκες, μπορεί να είναι ελλειμματικές και δέσμιες της υπάρχουσας κουλτούρας. Κουλτούρα και αξίες αποτελούν σημαντικά στοιχεία στην επιτυχημένη πορεία μιας επιχείρησης. Ο τρόπος που αντιμετωπίζονται η διαφορετικότητα των ανθρώπων και τα κίνητρα που δίνονται σε αυτούς προσδίδουν συγκριτικά αποτελέσματα σε έναν οργανισμό.