dc.contributor.author | Λαζακίδου, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2008-10-07T14:00:06Z | |
dc.date.available | 2008-10-07T14:00:06Z | |
dc.date.issued | 2008-10-07T14:00:06Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/2689 | |
dc.description.abstract | Η απόκτηση δεξιότητας επίλυσης προβλήματος αποτελεί έναν από τους πρωταρχικούς στόχους της εκπαίδευσης. Η έρευνα αναγνωρίζει τη σημασία αυτής της δεξιότητας για τη ζωή του ανθρώπου και τη συσχετίζει με την απόκτηση ανώτερων νοητικών δεξιοτήτων, όπως η αυτο-ρύθμιση. Αυτο-ρυθμιστικές δεξιότητες κατά την επίλυση ενός προβλήματος φαίνεται να παρουσιάζουν οι ενήλικες, καθώς αυτές προκαλούνται από τη συσσώρευση εμπειριών, αλλά στους ανήλικες αυτές παρουσιάζονται σε πολύ μικρότερο βαθμό. Ανακύπτει έτσι, ένα ερώτημα που σχετίζεται με το αν είναι δυνατόν να υποβοηθηθεί η ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων σε μικρές ηλικίες και αν ναι, με ποιον τρόπο μπορεί αυτό να καταστεί δυνατό. Η μέθοδος δοκιμάστηκε σε 262 μαθητές από 13 δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής και της Λάρισας. Στην πρώτη φάση δοκιμάστηκε η αποτελεσματικότητα της προτεινόμενης μεθόδου σε παραδοσιακές συνθήκες, χωρίς την αξιοποίηση διαδικτυακών τεχνολογιών. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης προσδιορίστηκαν τα βήματα επίλυσης με ακρίβεια, ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός των εκπαιδευτικών σεναρίων που πλαισιώνουν τη μέθοδο, αλλά και ανέκυψαν δυσκολίες σχετικές με την υλοποίηση των συνεργατικών δραστηριοτήτων και τη λεπτομερή καταγραφή της γνωστικής δραστηριότητας των μαθητών. Αυτές οι δυσκολίες οδήγησαν στην υιοθέτηση δικτυακών τεχνολογιών όπως το Synergo, για τη διευκόλυνση των συνεργατικών δραστηριοτήτων και της επικοινωνίας, και το σύστημα διαχείρισης της μάθησης του Moodle για το πρόσθετο μαθησιακό υλικό που θα υποστήριζε τις δραστηριότητες επίλυσης. Έτσι, προέκυψε η ανάγκη ενίσχυσης και δοκιμής της μεθόδου εκ νέου. Στη δεύτερη φάση δοκιμάστηκε η αποτελεσματικότητα της προτεινόμενης μεθόδου με αξιοποίηση της δικτυακής τεχνολογίας. Οι μαθητές απασχολήθηκαν για 12 συνολικά διδακτικές ώρες, εκ των οποίων οι 2 αφιερώθηκαν στην εξοικείωσή τους με τα εργαλεία. Η χρονική περίοδος εφαρμογής της μεθόδου ήταν από τον Απρίλιο ως τον Ιούνιο του 2006. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Motivation in education | |
dc.subject | Academic achievement | |
dc.subject | Self-control | |
dc.title | e-AP.MA. : μια μέθοδος για την ανάπτυξη αυτο-ρυθμιστικών δεξιοτήτων στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με αξιοποίηση συστημάτων συνεργατικής μάθησης | |
dc.type | Doctoral Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/2689 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 370.15'4 ΛΑΖ | |
dc.description.abstractEN | Problem Solving is considered as a very important learning activity in formal educational settings. The accompanied research studies indicate the significance of this skill for human life and relate it to the acquisition of higher-order thinking skills such as the self-regulative skill. Adults seem to acquire such higher-order thinking skills due to the accumulation of their social and cognitive experiences. Nevertheless, in younger students this skill needs to be fostered. Thus, the question arises as to whether or not they can be supported to develop such skills. The sample of this study included 262 students of public elementary schools from Attiki and Larisa regions. The effectiveness of the proposed instructional method for developing higher-order thinking skills was initially tested in traditional classroom settings. The proposed method was found to be effective in terms of the acquisition of problem solving skill. However, there were existing difficulties in implementing it. It was necessary for all students involved in the problem solving process to work together and have access to the same shared space and educational material so that the problem solving environment would have the same setting. All these hindrances made it necessary to utilize networked environments and enable students perform the activities as proposed by the proposed instructional method. The second sub-phase of the study lasted for two months (from April 15th to June 10th, 2006) and 198 students participated in. Ten problem solving scenarios were designed to frame and support the proposed method of self-regulated problem solving. All students attended a two-hour lesson to familiarize themselves with the tools of Synergo and LMS Moodle. | |