Στρατηγική χρήση του διαδικτύου για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων στον κλάδο ταξιδιών και τουρισμού
Master Thesis
Συγγραφέας
Σταμάτης, Νικόλαος Χ.
Ημερομηνία
2008-07-22Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επιχειρήσεις -- Πληροφορική ; Τουριστικές επιχειρήσεις -- Διοίκηση και οργάνωση ; Τουρισμός -- ΠληροφορικήΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι επιχειρήσεις του κλάδου ταξιδιών και τουρισμού και ειδικά οι διοργανωτές ταξιδιών να χρησιμοποιήσουν στρατηγικά το Διαδίκτυο προκειμένου να προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις και να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα τους. Μέσω της ανάλυσης προκύπτει ένα θεωρητικό πλαίσιο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο καθοδήγησης για τις υπό εξέταση επιχειρήσεις που επιθυμούν να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς, εκσυγχρονίζοντας την προσφορά τους με βάση τις Τ.Π.Ε. και τις απαιτήσεις των νέων ταξιδιωτών, και ενισχύοντας την προβολή-προώθηση των προϊόντων τους μέσω της ηλεκτρονικής τους παρουσίας. Αρχικά εξετάστηκε η θεωρητική βάση ως προς το περιεχόμενο και αξιολογήθηκε σε όρους σχετικότητας με τον σκοπό της εργασίας και σύγχρονης εφαρμογής στον υπό εξέταση κλάδο και τομέα παγκοσμίως. Έπειτα, ενσωματώθηκαν οι στρατηγικές ανταγωνισμού, οι σύγχρονες προσεγγίσεις marketing και οι δυνατότητες των Τ.Π.Ε. με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κλάδου και αναπτύχθηκαν παραδείγματα ενίσχυσης- διατήρησης της ανταγωνιστικότητας στον τομέα μέσω ποιοτικά ανώτερων online υπηρεσιών. Με βάση την ανάλυση προκύπτει ότι είναι απαραίτητο για τους διοργανωτές ταξιδιών να κατανοήσουν τη σημασία της μετατροπής τους από γραφεία κρατήσεων σε ταξιδιωτικούς συμβούλους και της πρόσθεσης αξίας στην εμπειρία του ταξιδιού. Από την οπτική της στρατηγικής, οι εξελίξεις του Internet και η δυναμική δημιουργία πακέτων απειλούν την κυριαρχία των διοργανωτών εκδρομών. Καθώς η γεωγραφική τοποθεσία γίνεται λιγότερο σημαντική, οι ηλεκτρονικοί ταξιδιωτικοί πράκτορες θα κυριαρχήσουν παγκοσμίως στην λιανική πώληση τουριστικών προϊόντων. Το μέλλον των διοργανωτών ταξιδιών θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητα τους να εφαρμόζουν μέσω των Τ.Π.Ε. ένα πλήρες μοντέλο ηλεκτρονικής προσφοράς αναβαθμισμένων εξατομικευμένων προϊόντων.