Η επίδραση της μουσικής στη διαφήμιση : ένα θεωρητικό μοντέλο
Master Thesis
Συγγραφέας
Δέδε, Αλίκη - Ειρήνη Ε.
Ημερομηνία
2008-06-17Προβολή/ Άνοιγμα
Περίληψη
Ένας από τους κύριους στόχους αυτής της Διπλωματικής Εργασίας είναι η παράθεση όσο το δυνατόν περισσότερων δυνητικών θεωρητικών επιδράσεων που φέρει η μουσική στον άνθρωπο και πώς αυτές ενδέχεται να εφαρμοστούν στο διαφημιστικό πλαίσιο. Η εμπειρική εξέταση αυτών των θεωρητικών υποθέσεων για τη μουσική στη διαφήμιση κρίνεται ότι θα πρέπει να απασχολήσει την μελλοντική έρευνα. Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία επιχειρείται η εξέταση των επιδράσεων που δύναται να ασκήσει η μουσική στη διαφήμιση μέσω μίας κριτικής ανασκόπησης της υπάρχουσας βιβλιογραφίας. Μέσα από την παράθεση των αποτελεσμάτων των ερευνητικών προσπαθειών αλλά και των θεωρητικών αναφορών που σχετίζονται ή δύναται να σχετίζονται με τη μουσική στη διαφήμιση επιχειρείται η αξιολόγηση των ενδεχόμενων επιδράσεων που μπορεί να ασκήσει η μουσική της διαφήμισης στους καταναλωτές. Ωστόσο θα πρέπει να τονιστεί ότι αποδίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην εξέταση της μουσικής με βάση τον συναισθηματικό της χαρακτήρα αφού έπειτα από τις ενδείξεις που προσφέρει σήμερα η νευρολογία αυτός δύναται να της προσδώσει επαυξημένο ρόλο κατά την χρήση της στις διαφημίσεις. Παράλληλα μέσα από την παράθεση διαφόρων θεωρητικών προσεγγίσεων, κυρίως από τον χώρο της ψυχολογίας, επιχειρείται μία άμεση ή έμμεση συσχέτιση τους με τη μουσική στη διαφήμιση η οποία ενδεχομένως να υποδείξει προτάσεις για περαιτέρω εμπειρική έρευνα.