Ανάλυση στρατηγικής μιας πολυεθνικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών : μελέτη περίπτωσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Κάραλης, Κωνσταντίνος Δ.
Ημερομηνία
2008-06-02Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Διοίκηση και οργάνωση ; ΑνταγωνισμόςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία παρέχει μια ανάλυση στρατηγικής μιας πολυεθνικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών ονόματι SGS η οποία δραστηριοποιείται στον ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο εμπορευμάτων, εργαστηριακές δοκιμές, πιστοποίηση προϊόντων και υπηρεσιών, διαχείριση κινδύνου, εξωτερίκευση και διακρίβωση. Η επιχείρηση έχει ιστορία 130 ετών με περίπου 50,000 εργαζόμενους σε 150 χώρες και αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στο χώρο της. Αποτελείται από δέκα επιχειρηματικές μονάδες που παρέχουν τις παραπάνω υπηρεσίες σε όλη την αλυσίδα αξίας επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε όλους τους χώρους του εμπορίου και βιομηχανίας από αγροτικά προϊόντα και μεταλλεύματα μέχρι καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες. Η εργασία ξεκινώντας με μια σύντομη αναφορά στις βασικές έννοιες του στρατηγικού management συνεχίζει δίνοντας μια επισκόπηση της εταιρείας, του κλάδου εντός του οποίου ανταγωνίζεται και του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντός της. Κατά την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος και ιδιαίτερα του άμεσου (task environment), προκύπτουν στρατηγικές ομάδες ανταγωνιστών και ως εκ τούτου όλες οι επακόλουθες συγκρίσεις γίνονται με αναφορά στις επιχειρήσεις της ίδιας στρατηγικής ομάδας. Αναγνωρίζονται κύριοι και κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας που επιδρούν στις τρέχουσες στρατηγικές της επιχείρησης και διερευνώνται πόροι και ικανότητες οι οποίοι είναι καθοριστικοί για την επιτυχία της ακολουθούμενης στρατηγικής. Η ανάλυση στρατηγικής πραγματοποιείται σε επιχειρησιακό, επιχειρηματικό και λειτουργικό επίπεδο. Περαιτέρω αξιολογούνται εναλλακτικές στρατηγικές σε σχέση με τις θεμελιώδεις ικανότητες της επιχείρησης και το εξωτερικό περιβάλλον και παρέχονται προτάσεις για τη διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.