Η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η θέση της στο σχολείο του σήμερα
Master Thesis
Συγγραφέας
Σπυράκου, Μαρία
Ημερομηνία
2008-05-30Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Περιβαλλοντική εκπαίδευσηΠερίληψη
Ο πρωταρχικός στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι να ερευνήσει τη θέση που κατέχει η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο σχολείο σήμερα. Αρχικά θα γίνει μία αναδρομή της πορείας της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, προκειμένου να παρουσιαστούν τα βήματα που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια των ετών. Απώτερος σκοπός της είναι να μας βοηθήσει να παρατηρήσουμε τη στάση που έχουν τα άτομα που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, καθηγητές και μαθητές δηλαδή, απέναντι στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και κατ’ επέκταση στο Περιβάλλον. Για να επιτευχθεί ο στόχος της εργασίας, πραγματοποιήθηκε έρευνα με ερωτηματολόγιο, σε Γυμνάσιο σε περιοχή της Ανατολικής Αττικής. Διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια, τόσο στους καθηγητές όσο και στους μαθητές του σχολείου. Οι ερωτηθέντες απάντησαν σε μια σειρά από ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν δημογραφικά στοιχεία, στάσεις και γνώσεις σχετικά με διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα και φυσικά ερωτήσεις σχετικά με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Βασικό συμπέρασμα της εργασίας, είναι ότι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση δεν έχει βρει ακόμη τη θέση που της αξίζει μέσα στο σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα, καθώς ακόμα και οι ίδιοι οι καθηγητές φαίνεται να μην έχουν συνειδητοποιήσει επαρκώς τη σημασία της Π.Ε. και της ορθής εφαρμογής της. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να υπάρχει επαρκής προετοιμασία των εκπαιδευτικών σχετικά με την ενσωμάτωση της Π.Ε. στην εκπαιδευτική διδασκαλία, προκειμένου να είναι σε θέση να καταστήσουν τους μαθητές, περιβαλλοντικά υπεύθυνους πολίτες. Γενικά, θα πρέπει να υπάρξει μία πιο υπεύθυνη στάση από τα άτομα που έχουν αναλάβει τον σχεδιασμό και της υλοποίηση της εκπαίδευσης των αυριανών πολιτών.