Η τάση για υγιεινή διατροφή ως ευκαιρία ανάπτυξης μιας εταιρείας αλμυρών σνακ
Master Thesis
Συγγραφέας
Ματζοράκη, Μαίρη Α
Ημερομηνία
2008-05-28Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατροφή -- Ποιότητα ; Διατροφή ; Εταιρείες -- Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Η εργασία αυτή περιγράφει τη στροφή των καταναλωτών για περισσότερο υγιεινή διατροφή και πώς αυτή η τάση μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία ανάπτυξης για τις εταιρείες τροφίμων αλμυρών σνακ. Τα τελευταία χρόνια το θέμα της υγιεινής διατροφής απασχολεί ολοένα και περισσότερο τις κυβερνήσεις και τις βιομηχανίες τροφίμων, καθώς εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν καθημερινά στον πλανήτη εξαιτίας της παχυσαρκίας και των άλλων προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με τη διατροφή. Η ανησυχία είναι πλέον έκδηλη και από την πλευρά των καταναλωτών, καθώς πρόσφατα παρατηρήθηκε μείωση των ρυθμών αύξησης του όγκου στις “παραδοσιακές” κατηγορίες τροφίμων και ταυτόχρονα ραγδαία ανάπτυξη των “υγιεινών” προϊόντων. Η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα διατροφής και υγείας και οι δραστικές αλλαγές στις αγοραστικές τους συνήθειες προβλημάτισε τις βιομηχανίες τροφίμων και κυρίως τις εταιρείες αλμυρών σνακ που τα προϊόντα τους θεωρούνται κατεξοχήν “περισσότερο ανθυγιεινά”. Γρήγορα οι εν λόγω εταιρείες κατάλαβαν πως για να μπορέσουν να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν στο μέλλον, θα έπρεπε να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα. Το πρόβλημα της παχυσαρκίας, οι κυβερνητικές ρυθμίσεις, οι απαγορεύσεις, οι κοινοτικές οδηγίες για την υγιεινή των τροφίμων αλλά και ο σύγχρονος τρόπος ζωής που οδηγεί στο εύκολο και γρήγορο φαγητό, η τεχνολογική ανάπτυξη και η ευαισθητοποίηση σε θέματα εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας αποτελούν μερικές μόνο από τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που καλούνται οι εταιρείες τροφίμων να αναλογιστούν. Όλες αυτές οι ευκαιρίες και οι απειλές εντοπίζονται και παρουσιάζονται με λεπτομέρεια στο πρώτο μέρος της εργασίας (1ο και 2ο κεφάλαιο). Στο δεύτερο μέρος της εργασίας (case study για μια μεγάλη εταιρεία αλμυρών σνακ) παρουσιάζεται ο τρόπος που μια συγκεκριμένη εταιρεία τροφίμων κατάφερε να μετατρέψει την “απειλή για υγιεινά προϊόντα” σε “ευκαιρία”.