Στρατηγική μικρο-μεσαίων, εποχιακών, ξενοδοχειακών επιχειρήσεων : έρευνα και μελέτη του βάθους εφαρμογής της επιστήμης της στρατηγικής από τις μικρο-μεσαίες, εποχιακές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις (ΜΜ.Ε.Ξ.Ε.), του Ιονίου, Κυκλάδων και Βορείου Αιγαίου. Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων αυτών
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδογούλας, Γεώργιος Ν.
Ημερομηνία
2008-02-22Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχεία -- Ελλάδα -- Εξυπηρέτηση πελατών ; Μικρομεσαίες επιχειρήσεις -- ΜάνατζμεντΠερίληψη
Η συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ανήκει σύμφωνα με στοιχεία του Ε.Ο.Τ., στην κατηγορία των Μικρο-Μεσαίων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι η - με βάση πρωτογενή στοιχεία - καταγραφή του τρόπου εφαρμογής της στρατηγικής στα πλαίσια της εσωτερικής λειτουργίας των ΜΜ.Ε.Ξ.Ε. στον Ελλαδικό χώρο και ποιο συγκεκριμένα στις επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στις περιοχές των Ιονίων Νήσων, των Κυκλάδων και του ευρύτερου Βόρειου Αιγαίου. Λαμβάνοντας υπόψη τη σημαντική γεωγραφική διασπορά των ΜΜ.Ε.Ξ.Ε. αλλά και την απόκλιση που παρουσιάζει η διάρκεια της τουριστικής περιόδου από περιοχή σε περιοχή, επιλέξαμε να επικεντρώσουμε την έρευνα σε επιχειρήσεις με δυναμικότητα μέχρι εκατό κλίνες. Για την κατανομή των ερωτηματολογίων κατά περιφέρεια, λήφθηκαν υπόψη ο αριθμός των κλινών ανά περιφέρεια, όπως αυτός προκύπτει από τα στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε.). Η διαδικασία συλλογής των ερωτηματολογίων, υλοποιήθηκε με προσωπικές συνεντεύξεις, σε μια χρονική περίοδο τεσσάρων μηνών και πιο συγκεκριμένα κατά το διάστημα μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου 2001. Για τη διαδικασία της στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το στατιστικό πακέτο λογισμικού SPSS 10.0. και SPSS 11.0 καθώς και το Excell της Microsoft (Excell 2000). Ακολούθησε γραφική και στατιστική απεικόνιση των στοιχείων και εξαγωγή συμπερασμάτων.