Ανάλυση στοιχείων πωλήσεων εταιρίας παραγωγής αναψυκτικών
Master Thesis
Συγγραφέας
Βασιλάκης, Τηλέμαχος Κ.
Ημερομηνία
2008-02-20Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ποτά -- Στατιστική ανάλυση ; Πωλήσεις -- Στατιστική ανάλυσηΠερίληψη
Αντικείμενο της μελέτης αυτής αποτελεί η Στατιστική Ανάλυση της κατανάλωσης αναψυκτικών διαφόρων ειδών και συσκευασιών μεγάλης εταιρείας αναψυκτικών. Πριν τη στατιστική ανάλυση γίνεται μια αναφορά στους ενδοεπιχειρησιακούς και εξωεπιχειρησιακούς παράγοντες που καθορίζουν τη τιμή ενός προϊόντος. Ακολούθως δίνεται η θεωρία της στατιστικής μεθοδολογίας και η επεξήγηση διαφόρων εννοιών σε όλες τους τις εκφάνσεις. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στη μεθοδολογία ανάλυσης των χρονολογικών σειρών που χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση αυτής της εργασίας. Έχοντας ως βασικά δεδομένα τα πραγματικά εβδομαδιαία λίτρα κατανάλωσης ενός αναψυκτικού σε δύο τύπους ( κλασικό και light ) και δύο συσκευασίες ( 330 ml και 500ml ) αντίστοιχα, έγινε προσπάθεια με τη χρήση στατιστικής ανάλυσης να διερευνήσουμε τη προτίμηση των καταναλωτών και να προβλέψουμε την μελλοντική κατανάλωση. Για την πρόβλεψη χρονοσειρών χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος ανάλυσης Box and Jenkins ARIMA Modeling, με την χρήση του στατιστικού πακέτου Statgraphics. Τα δεδομένα μας είναι εβδομαδιαία και αφορούν την περίοδο από τις 1 Ιανουαρίου 2003 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2005 (157 εβδομάδες). Στο κεφάλαιο 5 γίνεται: ανάλυση περιγραφικών μέτρων, ανάλυση συσχέτισης, ανάλυση χρονολογικών σειρών. Η πρόβλεψη που γίνεται με βάση τα προκρινόμενα μοντέλα αφορά τις επόμενες δώδεκα (12) εβδομάδες. Μετά τις στατιστικές αναλύσεις στο έκτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται αναφορά των συμπερασμάτων και προτάσεων για περαιτέρω αναλύσεις που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε άλλα παρόμοια είδη αγαθών. Στο τέλος της έρευνας παρατίθεται παράρτημα με την λεπτομερή στατιστική ανάλυση των δεδομένων την οποία εφαρμόσαμε.