Εφαρμογές του ηλεκτρονικού εμπορίου στα ξενοδοχεία : μελέτη περίπτωσης ξενοδοχείων 5 αστέρων στην περιοχή της Αττικής
Master Thesis
Συγγραφέας
Τζιάκη, Σοφία Ε.
Ημερομηνία
2008-02-20Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- ΕλλάδαΠερίληψη
Ο τουρισμός ήταν ανέκαθεν μία βιομηχανία η οποία καθοδηγείται από τη ζήτηση. Η
ζήτηση δε, έχει αλλάξει άρδην τις τελευταίες δεκαετίες. Ενώ παλαιότερα οι άνθρωποι
έκαναν τις διακοπές τους μόνο μία περίοδο του έτους (ως επί το πλείστον το καλοκαίρι) και μάλιστα σε συνεχόμενο διάστημα, τώρα όλο και περισσότεροι άνθρωποι "σπάνε" τις διακοπές τους σε μικρά χρονικά διαστήματα. Οι αλλαγές στη ζήτηση μπορούν να έχουν ανυπολόγιστες συνέπειες στην οικονομία κάποιας περιοχής και γι’αυτό αποτελεί γεγονός ζωτικής σημασίας για τις περιοχές και τις χώρες που "ζουν" από τη συγκεκριμένη βιομηχανία, να ανανεώνουν συνεχώς τις υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν. Εξαιτίας αυτών των παραγόντων η προσέλκυση των τουριστών γίνεται μία ολοένα και πιο δύσκολη διαδικασία για τις εταιρίες που εντάσσονται στην τουριστική βιομηχανία. Στο σημείο αυτό ιδιαίτερα πολύτιμη είναι η συμβολή της τεχνολογίας. Όπως αναφέρεται και στη συνέχεια, η τεχνολογία και δη το Internet λειτούργησαν καταλυτικά στη συμπεριφορά του πελάτη της αγοράς της τουριστικής βιομηχανίας, οδηγώντας πολλές φορές τις εξελίξεις στο χώρο. Η τεχνολογία, όμως, μπορεί επίσης να δώσει στην τουριστική βιομηχανία τα εργαλεία για να μπορέσει να ανταποκριθεί και να ικανοποιήσει την πελατειακή ζήτηση. Αντικειμενικός σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παραθέσει τα σημαντικά εργαλεία που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο δίνοντας έμφαση στον ηλεκτρονικό τουρισμό και ειδικότερα στην ηλεκτρονική φιλοξενία. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει φέρει επανάσταση στη μορφή της οικονομίας, δίνοντας την ευκαιρία σε προμηθευτή και αγοραστή να συναλλάσσονται απευθείας δίχως την παρέμβαση ενδιαμέσων.