Ανάπτυξη και ενσωμάτωση εργαλείου ανάρτησης σημειώσεων στο Moodle
Master Thesis
Συγγραφέας
Πανουργιάς, Βάιος.
Ημερομηνία
2008-02-05Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Educational technology ; Computer-assisted instruction -- Computer programs ; Distance education -- Computer-assisted instructionΠερίληψη
Με τον γενικό όρο “Ηλεκτρονική Μάθηση” αναφερόμαστε στην κατηγορία εκπαιδευτικών συστημάτων στα οποία η εκπαιδευτική διαδικασία είτε υποστηρίζεται μερικώς, είτε υλοποιείται εξολοκλήρου από τεχνολογίες όπως το Διαδίκτυο και ο Παγκόσμιος Ιστός. Η Ηλεκτρονική Μάθηση σήμερα απαντάται κυρίως με κάποια από τις ακόλουθες πέντε μορφές: Καθοδηγούμενη από τον Εκπαιδευόμενο Ηλεκτρονική Μάθηση. Αυτή η μορφή Ηλεκτρονικής Μάθησης, έχει ως στόχο την παράδοση αποτελεσματικών μαθησιακών εμπειριών σε ανεξάρτητους/μεμονωμένους εκπαιδευόμενους. Συχνά συναντάται και με τον όρο “αυτό-καθοδηγούμενη μάθηση”. Διευκολυμένη Ηλεκτρονική Μάθηση. Αυτή η μορφή Ηλεκτρονικής Μάθησης συνδυάζει την εξάρτηση από το Δικτυακό περιεχόμενο που χαρακτηρίζει την Καθοδηγούμενη από τον Εκπαιδευόμενο μορφή Ηλεκτρονικής Μάθησης, με τις συνεργατικές δραστηριότητες που απαντώνται στην Καθοδηγούμενη από τον Εκπαιδευτή μορφή Ηλεκτρονικής Μάθησης, και η οποία μελετάται στη συνέχεια. Καθοδηγούμενη από τον Εκπαιδευτή Ηλεκτρονική Μάθηση. Η συγκεκριμένη μορφή Ηλεκτρονικής Μάθησης, η οποία μοιάζει αρκετά με την κλασική μέθοδο διδασκαλίας, χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες του Παγκόσμιου Ιστού προκειμένου να διευθύνει εικονικές αίθουσες διδασκαλίας. Στις αίθουσες αυτές χρησιμοποιείται μια πληθώρα τεχνολογιών πραγματικού χρόνου κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας, όπως για παράδειγμα βίντεο-συνδιασκέψεις (video-conferencing), πίνακες σύγχρονων συζητήσεων (chat), κοινή χρήση εφαρμογών (application-sharing), κλπ. Φωλιασμένη Ηλεκτρονική Μάθηση. Στόχο αυτής της μορφής Ηλεκτρονικής Μάθησης αποτελεί η εξασφάλιση συγκεκριμένης γνώσης στο χρήστη, τη στιγμή ακριβώς που τη χρειάζεται. Τήλε-συμβουλή και Ηλεκτρονική Καθοδήγηση. Τόσο στην περίπτωση της Τήλε-συμβουλής, όσο και της ηλεκτρονικής καθοδήγησης, γίνεται χρήση των πλέον σύγχρονων τεχνολογιών, για την επίτευξη μιας εκ των αρχαιοτέρων μορφών μάθησης.