Διοίκηση ολικής ποιότητας & μάρκετινγκ
Master Thesis
Author
Λουπασάκης - Λουπάσης, Ιωάννης
Date
2008-02-01View/ Open
Subject
Διοίκηση ολικής ποιότητας ; ΜάρκετινγκAbstract
Αποτελεί κοινή διαπίστωση, στις μέρες μας, ότι η πολυπλοκότητα της αγοράς
έχει αυξηθεί κατακόρυφα και τείνει να συνεχίσει την πορεία αυτή με συνεχώς
αυξανόμενο ρυθμό. Οι πιέσεις του περιβάλλοντος ενισχύονται και το αγοραστικό κοινό έχει απείρως περισσότερες επιλογές, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να μην μπορούν να θέσουν, υπό τον έλεγχο τους, το σύνολο των παραμέτρων, που επηρεάζουν τη λειτουργία τους και να επιτύχουν οικονομικά αποτελέσματα όπως παλαιότερα. Αποκρινόμενοι σε αυτή τη κατάσταση οι οργανισμοί υιοθετούν μια σειρά από μεθόδους διαχείρισης Ποιότητας για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας τους. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και η Επιχειρηματική Αριστεία αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη προοπτική προς αυτή την κατεύθυνση. Ο στρατηγικός χαρακτήρας αυτών στοχεύει στην άριστη εσωτερική διαχείριση τους, με απώτερο σκοπό την εξωτερίκευση ιδανικής εικόνας λειτουργίας στην αγορά και τη δημιουργία καλής φήμης για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Το σύγχρονο Μάρκετινγκ βοηθά τις επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν τη σημασία αλλαγής της προοπτικής τους από προϊοντο - κεντρική σε αγορα – κεντρική και πελατο – κεντρική. Το κυρίαρχο στοιχείο που συνδέει τη ΔΟΠ με το Μάρκετινγκ είναι ο ίδιος ο πυρήνας τους, δηλαδή ο πελάτης. Βασικός εμπλεκόμενος, λοιπόν, στη διαδικασία σχεδιασμού Ποιότητας είναι το Μάρκετινγκ, το οποίο αποτελεί το αισθητήριο όργανο της επιχείρησης, αναφορικά με τον περιβάλλων χώρο της. Οι κοινές περιοχές που εντοπίζονται είναι σαφώς περισσότερες από αυτές που αναμένονταν και η ανάλυση τους εύλογα οδηγεί στο συμπέρασμα ότι αποτελούν λειτουργίες αλληλοενισχυόμενες και ότι η αρμονική συμβίωση αυτών αυξάνει τις πιθανότητες δημιουργίας του επιδιωκόμενου διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.