Ο ρόλος του marketing σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης : μελέτη περίπτωσης δήμου Ιλίου Αττικής
Master Thesis
Συγγραφέας
Λιατήρη, Μαρία Π.
Ημερομηνία
2008-01-22Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης ; Τοπική αυτοδιοίκηση -- Ελλάδα ; ΜάρκετινγκΠερίληψη
Στην εργασία αυτή θα εξετάσουμε τις δυνατότητες εφαρμογής του marketing στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) στην Ελλάδα, με την μελέτη της περίπτωσης του Δήμου Ιλίου Αττικής. Ξεκινώντας, θα ορίσουμε την έννοια του marketing γενικά και θα προχωρήσουμε στην διάκριση της εφαρμογής του στον τομέα των προϊόντων και των υπηρεσιών, καθώς οι ΟΤΑ επικεντρώνουν το έργο τους στην παροχή υπηρεσιών και μάλιστα χωρίς τον οικονομικό σκοπό του κέρδους. Στη συνέχεια λοιπόν, θα αναλύσουμε την έννοια ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού, όπως είναι οι ΟΤΑ στην χώρα μας.
Θα ακολουθήσει ένα σύντομο κεφάλαιο με αναφορές στον σύγχρονο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης και στο έργο που μπορεί το marketing να διαδραματίσει σήμερα στην δημόσια διοίκηση και ειδικότερα στην αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα. Στην συνέχεια, θα αναφερθούμε στο αντικείμενο της μελέτης, τον Δήμο Ιλίου Αττικής, περιγράφοντας τα δημογραφικά του στοιχεία, την οργάνωση και λειτουργία των υπηρεσιών του και επισημαίνοντας δυνάμεις και αδυναμίες του, καθώς και κινδύνους και ευκαιρίες του εξωτερικού περιβάλλοντος. Ακολουθεί το κεφάλαιο που αφορά την έρευνα γνώμης που διεξάχθηκε μεταξύ των δημοτών, με αντικείμενο την εικόνα και την δραστηριότητα του δήμου τους και η ανάλυση των σχετικών αποτελεσμάτων. Κλείνοντας, θα διατυπωθούν συγκεκριμένες προτάσεις για την βελτίωση της εικόνας και την αριστοποίηση της παροχής υπηρεσιών του Δήμου, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας και τις αρχές του σύγχρονου marketing.