Η διοίκηση του κόστους και ο καταμερισμός του στο τομέα των τηλεπικοινωνιών : η περίπτωση του ΟΤΕ
Master Thesis
Συγγραφέας
Χαλυβόπουλος, Δημήτριος Ι.
Ημερομηνία
2008-01-18Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Telecommunication -- Cost effectiveness ; Telephone in businessΠερίληψη
Υπό το πρίσμα της σύγκλισης των τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνίας η δυνατότητα της ενοποίησης των τηλεπικοινωνιακών δικτύων επιτρέπει τη σύνθεση και προσφορά νέων τηλεπικοινωνιακών προϊόντων και υπηρεσιών δικτύων. Πληθώρα επιχειρήσεων δραστηριοποιούνται στην αγορά της ηλεκτρονικής επικοινωνίας μαζί με τους πρώην μεγάλους κρατικούς τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς που λειτουργούσαν μονοπωλιακά και υπό το νέο καθεστώς της απελευθερωμένης αγοράς δημιουργούν συχνά εμπόδια εισόδου στις νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις εκμεταλλευόμενοι τη δύναμη τους που βασίζεται κυρίως στη διακριτική διάθεση της υποδομής του δικτύου τους. Η ρύθμιση της αγοράς από τις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές σε κρατικό επίπεδο και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών αποβλέπει στην αποτροπή φαινόμενων διαστρέβλωσης του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων που διαγκωνίζονται για την κατάκτηση του ικανού και αναγκαίου μεριδίου στην αγορά στόχο που δραστηριοποιούνται. Βασική θεωρείται η παρέμβαση των Ρυθμιστικών Αρχών ρυθμίζοντας το κόστος βάσει του οποίου προκύπτουν τα τελικά τιμολόγια των παρεχομένων, από τους κατέχοντες δεσπόζουσα θέση τηλεπικοινωνιακούς φορείς, προϊόντων λιανικής και χονδρικής. Αποτελεί λοιπόν το κόστος και η ορθολογική διοίκησή του κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας στη εκπόνηση και υλοποίηση τω επιχειρησιακών σχεδίων της τηλεπικοινωνιακής επιχείρησης. Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει τη διοίκηση του κόστους στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τηλεπικοινωνιών υπό το πρίσμα της κοστολόγησης βάσει στόχου(target costing). Το παράδειγμα του ΟΤΕ χρησιμοποιείται για να καταδείξει πώς η κοστολόγηση βάσει στόχου συμβάλει καθοριστικά στη επίδοση της επιχείρησης στα μέτρα της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας. Η επιχείρηση με το target costing ενισχύει την εξωστρέφειά της καθώς η τιμολόγηση των προϊόντων οδηγείται από τη ζήτηση (demand driven).