Εξαγορές - συγχωνεύσεις και μεταφορά κουλτούρας
Master Thesis
Συγγραφέας
Γιοβά, Σταματία Γ.
Ημερομηνία
2008-01-07Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εταιρείες -- Ενοποίηση και συγχώνευση ; Corporate culture ; Οργανωσιακή κουλτούραΠερίληψη
Η εργασία αναλύει αρχικά τους τρόπους υλοποίησης στρατηγικών επέκτασης. Στη συνέχεια αναπτύσσει τη σπουδαιότητα της διαχείρισης της αλλαγής, τόσο από τη σκοπιά της επιχείρησης, όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Προσεγγίζει την οργανωσιακή κουλτούρα και τα προβλήματα που προκύπτουν κατά τη διαδικασία ενοποίησης, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης αυτών. Τέλος αναφέρει τις διαφορές εθνικής κουλτούρας από χώρα σε χώρα και κατά πόσο η οργανωσιακή κουλτούρα μπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αντικειμενικοί σκοποί της εργασίας είναι να δείξει, πώς η διαχείριση της αλλαγής και των γνώσεων επιβάλλεται να γίνεται στρατηγικό ζήτημα μέσα στις επιχειρήσεις σε περιόδους εξαγορών- συγχωνεύσεων. Εστιάζει κυρίως στη συμβολή της κουλτούρας, αντιμετωπίζοντας τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις σαν ένα ανθρώπινο ζήτημα. Εντοπίζονται τα προβλήματα των υπαλλήλων και προτείνονται λύσεις στη διαχείριση - ηγεσία. Η μεθοδολογία της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι καταρχήν με βάση τη βιβλιογραφική έρευνα, μια διευρυμένη ανασκόπηση των όρων «Εξαγορές- Συγχωνεύσεις», «Διαχείριση Αλλαγής» και «Οργανωσιακή Κουλτούρα». Μέσα από τη μελέτη των ερευνών, προκύπτει ότι στους κόλπους των επιχειρήσεων δίνεται έμφαση στην απόδοση με σαφή προσανατολισμό στην αγορά και τον ανταγωνισμό, ενώ η ιδανική κατάσταση για τα στελέχη- εργαζομένους είναι ένα μοντέλο όπου θα υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη και ομαδικότητα μεταξύ των εργαζομένων, ενώ παράλληλα η ανώτατη Ηγεσία θα δίνει το παράδειγμα της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας με έμφαση στην πρωτοβουλία και την μοναδικότητα.