Η θεωρία του συνανταγωνισμού και οι εφαρμογές του στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας
Master Thesis
Author
Κορωνιός, Κωνσταντίνος Α.
Date
2007-12-21View/ Open
Abstract
Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη της θεωρίας του συνανταγωνισμού, μιας νέας επιχειρηματικής στρατηγικής, που βασίζεται στη ταυτόχρονη δημιουργία σχέσεων συνεργασίας και ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων. Αρχικά, αναφέρονται οι δύο μέχρι πρότινος διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις σχετικά με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, η ανταγωνιστική και η συνεργατική, και αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο του συνανταγωνισμού. Στη συνέχεια αναφέρεται η στρατηγική Π.Α.Κ.Τ.Ε. , η οποία αναλύει τον τρόπο με τον οποίο σχετίζονται και αλληλεπιδρούν τα βασικά στοιχεία κάθε επιχειρηματικού παιγνίου, δηλαδή οι Παίκτες, η Προστιθέμενη Αξία των παικτών, οι Κανόνες που διέπουν το παίγνιο και η Εμβέλειά του. Στη συνέχεια, περιγράφονται και αναλύονται οι σχέσεις συνανταγωνισμού μεταξύ των πολυεθνικών επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων των χωρών υποδοχής καθώς και οι συνανταγωνιστικές σχέσεις που αναπτύσσουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις με τους συνεργάτες και τους συμμάχους τους. Παράλληλα με την περιγραφή και την ανάλυση της έννοιας του Συνανταγωνισμού και των διάφορων εφαρμογών της, παρατίθενται παραδείγματα σχέσεων συνανταγωνισμού από των κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποδεικνύουν τη σημασία της δημιουργίας συνανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έναντι του παραδοσιακού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τέλος, παρουσιάζονται παραδείγματα εφαρμογής της θεωρίας του Συνανταγωνισμού στην Ελληνική Αγορά αυτοκινήτων, τόσο σε επίπεδο εταιριών εισαγωγής των αυτοκινήτων όσο και σε επίπεδο αντιπροσώπων.