Η στρατηγική στον κλάδο νέων τεχνολογιών στην Ελλάδα: θεωρία στρατηγικής. Ανάπτυξη θεωρίας στρατηγικής και διαχρονική εξέλιξή της μέχρι σήμερα. Ανάλυση ερωτηματολογίου στρατηγικής από επιχειρήσεις νέας τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Master Thesis
Συγγραφέας
Ψωμόπουλος, Δημήτριος
Ημερομηνία
2003-12-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διοίκηση και οργάνωση ; Στρατηγική ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Επιχειρηματικός προγραμματισμόςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην παρουσίαση γενικών θεωρήσεων της Στρατηγικής Διοίκησης καθώς και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων μιας έρευνας ερωτηματολογιού, σχετικά με τη στρατηγική, η οποία αναφέρεται στον κλάδο των νέων τεχνολογιών στην Ελλάδα. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η κλασσική θεωρία της διαμόρφωσης στρατηγικής (strategy formulation) και αντιπαρατίθεται με τον σχηματισμό της στρατηγικής (strategy formation). Παρουσιάζονται οι βασικές σχολές της στρατηγικής: Η σχολή του Σχεδιασμού, η σχολή της Τοποθέτησης και η σχολή της Μάθησης. Στο δεύτερο κεφάλαιο οριοθετείται η έννοια της ποιοτικής και της ποσοτικής διάστασης στη διοίκηση και κυρίως στη στρατηγική, επιχειρείται ο σαφής διαχωρισμός των δύο και αναγνωρίζεται μια τάση στο στρατηγικό μάνατζμεντ. Η θέση που παίρνουμε είναι πως το στρατηγικό μάνατζμεντ απαρτίζεται όλο και περισσότερο απο ποιοτικά στοιχεία διαχείρησης και διοίκησης.