| dc.contributor.advisor | Philippas, Nikolaos | |
| dc.contributor.advisor | Φίλιππας, Νικόλαος | |
| dc.contributor.author | Iatrou, Christos | |
| dc.contributor.author | Ιατρού, Χρήστος | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-08T06:19:55Z | |
| dc.date.available | 2025-12-08T06:19:55Z | |
| dc.date.issued | 2025-11-13 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18659 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή εστιάζει στις ψυχολογικές μεταβλητές που επηρεάζουν την απόδοση των πιλότων κατά την εκπαίδευση. Η εκπαίδευση ως περίοδος υψηλής τεχνικής δυσκολίας μπορεί να αποτελέσει μια συναισθηματικά/ψυχικά απαιτητική εμπειρία για πολλούς εκπαιδευόμενους. Ενώ τα προγράμματα εκπαίδευσης στην αεροπορία συνήθως δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη της επιχειρησιακής επάρκειας και της διαδικαστικής ακρίβειας, το σημαντικό ψυχικό και συναισθηματικό φορτίο που μπορεί να φέρουν οι εκπαιδευόμενοι στο πιλοτήριο συχνά παραβλέπεται. Αυτή η μελέτη επιδίωξε να διερευνήσει αυτόν τον σε μεγάλο βαθμό μη αντιμετωπιζόμενο τομέα.
Οι ποιοτικές ερευνητικές μέθοδοι, χρησιμοποιώντας δέκα ερασιτέχνες πιλότους που συμμετείχαν σε ημιδομημένες συνεντεύξεις, ήταν η μέθοδος συλλογής δεδομένων για τον εντοπισμό κοινών συνόλων ψυχολογικών στρες που βιώνονται κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας (κόπωση, συναισθηματική πίεση, γνωστική υπερφόρτωση, χρονικοί περιορισμοί και συνεχείς παράγοντες άγχους στην προσωπική ζωή). Αυτά δεν ήταν υποθετικά παραδείγματα, αλλά πραγματικές εμπειρίες που επηρέασαν τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευόμενοι ανταποκρίθηκαν στην εκπαίδευση, το άγχος και τα λάθη.
Από την ανάλυση ήταν φανερό ότι η εκπαίδευση πιλότων δεν λαμβάνει χώρα μέσα σε ένα κενό. Ο εσωτερικός κόσμος του εκπαιδευόμενου, ο ρυθμός εκπαίδευσης και οι διαπροσωπικές δεξιότητες του εκπαιδευτή επηρεάζουν όλα το περιβάλλον εκπαίδευσης. Για πολλούς συμμετέχοντες, τα συναισθήματά τους (π.χ. κούραση, κρίση, βιασύνη κ.λπ.) είχαν αντίκτυπο στην απόδοσή τους. Παρόλο που τα αποτελέσματα ήταν αναμενόμενα, η συνεπής φύση των αποτελεσμάτων σε κάθε συνέντευξη υποδεικνύει ότι αυτά τα ψυχολογικά ζητήματα θα πρέπει να λάβουν μεγαλύτερη έμφαση κατά τον σχεδιασμό συστημάτων εκπαίδευσης.
Υπάρχουν δύο πιθανά αποτελέσματα. Η αναγνώριση και η αντιμετώπιση αυτών των ψυχολογικών ζητημάτων μπορεί να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της μάθησης, να αυξήσει την ασφάλεια και να προσφέρει δυνατότητες για αυξημένη διατήρηση της γνώσης. Αντίθετα, η μη αναγνώριση αυτών των ψυχολογικών ζητημάτων μπορεί να οδηγήσει σε κόστος (τόσο σε επίπεδο ατόμων όσο και σε επίπεδο οικονομίας) που ποικίλλει από μικρό έως μεγάλο. Ενσωματώνοντας την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ψυχολογία στην εκπαίδευση πτήσης και στο σχεδιασμό συστημάτων εκπαίδευσης, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν πιο αποτελεσματικούς πιλότους και να δημιουργήσουν πιο μακροχρόνια, ευέλικτα περιβάλλοντα εκπαίδευσης. | el |
| dc.format.extent | 63 | el |
| dc.language.iso | en | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψυχολογικοί παράγοντες και επίδοση στην εκπαίδευση των πιλότων | el |
| dc.title.alternative | Psychological factors and performance in pilots' training | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
| dc.description.abstractEN | The focus of this dissertation is on the psychological variables affecting how pilots perform when in training. Training as a time of high technical difficulty can be an emotionally/mentally challenging experience for many trainees. While aviation training programs typically emphasize the development of operational proficiency and procedural accuracy, the significant mental and emotional load that trainees may bring into the cockpit is frequently overlooked. This study sought to explore this largely unaddressed area.
Qualitative research methods, using ten amateur pilots participating in semi-structured interviews was the method of data collection to identify common sets of psychological stresses experienced during the training process (fatigue, emotional pressure, cognitive overload, time constraints and ongoing personal life stressors). These were not hypothetical examples, but actual experiences that impacted how trainees responded to instruction, stress and mistakes.
It was evident from the analysis that pilot training does not occur within a void. The trainee's internal world, the rate of the training and the interpersonal skills of the instructor all influence the training environment. For many participants, their feelings (e.g., tired, judged, rushed, etc.) had an impact on how well they performed. Although the results were expected, the consistent nature of the results across each interview indicates that these psychological issues should receive greater emphasis when designing training systems.
Two possible results exist. Recognizing and addressing these psychological issues can improve the effectiveness of learning, increase safety, and provide a potential for increased retention. Conversely, failure to recognize these psychological issues may result in costs (both in terms of individuals and the economy) that vary from small to large. By incorporating awareness of psychology into flight instruction and training system design, aviation organizations may develop more effective pilots and create longer lasting, flexible training environments. | el |
| dc.contributor.master | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) | el |
| dc.subject.keyword | Ψυχολογικοί παράγοντες | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαίδευση ιπταμένων | el |
| dc.subject.keyword | Psychological factors | el |
| dc.subject.keyword | Pilots' performance | el |
| dc.subject.keyword | Stress | el |
| dc.subject.keyword | Fatigue | el |
| dc.date.defense | 2025-11-18 | |