Σχεδιασμός του ψηφιακού παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας «Ellinopedia Go» για την εκμάθηση των ελληνικών ως ξένης γλώσσας με χρήση του ARTutor
The digitally augmented reality game "Ellinopedia Go" for teaching and learning Greek as a foreign language with the use of ARTutor

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Εκμάθηση ελληνικής γλώσσας ; Εκπαιδευτικό παιχνίδι ; ARTutor ; Επίπεδο Α2Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό ενός ψηφιακού παιχνιδιού
επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για την εκμάθηση της ελληνικής ως ξένης γλώσσας,
με τίτλο «Ellinopedia Go». Το παιχνίδι απευθύνεται σε μαθητές επιπέδου Α2, σύμφωνα με
το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες. Μέσω της αξιοποίησης του
εργαλείου ARTutor και της ενσωμάτωσης φυσικών και ψηφιακών στοιχείων, το παιχνίδι
επιδιώκει να προσφέρει ένα πολυαισθητηριακό και πολιτισμικά εμπλουτισμένο
μαθησιακό περιβάλλον. Η εργασία περιλαμβάνει αρχικά το θεωρητικό υπόβαθρο
αναφορικά με τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, τις σύγχρονες προκλήσεις
και τις δυνατότητες αξιοποίησης της τεχνολογίας. Στη συνέχεια, αναλύεται το
παιδαγωγικό και θεωρητικό πλαίσιο που αφορά τις γλωσσικές δεξιότητες του επιπέδου
Α2, τα χαρακτηριστικά των μαθητών αυτής της βαθμίδας, καθώς και τη συμβολή των
παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας και της πλατφόρμας ARTutor στη μαθησιακή
διαδικασία. Επιπλέον, περιγράφεται αναλυτικά ο σχεδιασμός του παιχνιδιού, η
παιδαγωγική του προσέγγιση και τα χαρακτηριστικά του περιεχομένου του. Τέλος, γίνεται
αναφορά στην αξιολόγηση του μέσω ρουμπρίκας, στις προοπτικές βελτίωσής του ενώ
συγκρίνεται και με άλλα παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας. Στόχος της μελέτης
είναι να αναδείξει τις δυνατότητες της επαυξημένης πραγματικότητας στη διδασκαλία της
ελληνικής ως ξένης γλώσσας, προτείνοντας ένα ολοκληρωμένο παιδαγωγικό μοντέλο που
συνδυάζει διαδραστική εμπειρία και ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων μέσα από παιχνίδι.


