Στρατηγική ανάλυση του τουριστικού και ξενοδοχειακού κλάδου στην Ρόδο : μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; ΤουρισμόςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη στρατηγική ανάλυση του
τουριστικού και ξενοδοχειακού τομέα της Ρόδου, μέσα από τη μελέτη
περίπτωσης του ξενοδοχείου Atrium Platinum Luxury Resort & Spa, μέλους του
Ομίλου Presidential. Στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση των στρατηγικών
παραγόντων που διαμορφώνουν τη βιωσιμότητα, την ανταγωνιστικότητα και τις
προοπτικές ανάπτυξης των επιχειρήσεων φιλοξενίας στο ιδιαίτερα
μεταβαλλόμενο και απαιτητικό περιβάλλον του νησιού.
Η ανάλυση αξιοποιεί θεωρητικά και εμπειρικά εργαλεία του στρατηγικού
μάνατζμεντ, όπως τις μεθόδους SWOT, PESTLE, VRIO και το υπόδειγμα των
Πέντε Δυνάμεων του Porter, με σκοπό την ολοκληρωμένη αποτίμηση των
εσωτερικών δυνατοτήτων και των εξωτερικών επιδράσεων που επηρεάζουν τις
στρατηγικές αποφάσεις των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Παράλληλα,
εξετάζονται οι συνέπειες της πανδημίας COVID-19 και του πολέμου Ρωσίας–
Ουκρανίας στον ελληνικό τουρισμό, καθώς και οι παράγοντες που συνέβαλαν
στην ανάκαμψη της τουριστικής δραστηριότητας την περίοδο 2022–2024.
Η μελέτη του Atrium Platinum αναδεικνύει τη σημασία της καινοτομίας, της
ποιότητας υπηρεσιών, της εμπειρίας πελάτη (guest experience) και της
εταιρικής κουλτούρας ως θεμελιωδών στοιχείων για τη δημιουργία και
διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Επίσης, επισημαίνεται ο κρίσιμος
ρόλος των στρατηγικών συνεργασιών με τοπικούς και διεθνείς φορείς, καθώς
και η ανάγκη υιοθέτησης βιώσιμων πρακτικών ανάπτυξης που ενισχύουν την
ελκυστικότητα του τουριστικού προορισμού.
Τα συμπεράσματα της έρευνας υπογραμμίζουν ότι η στρατηγική διοίκηση σε
συνδυασμό με την ευελιξία προσαρμογής αποτελούν καίριες προϋποθέσεις για
τη μακροχρόνια επιτυχία, ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητα του
ξενοδοχειακού κλάδου στη Ρόδο.


