| dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
| dc.contributor.author | Φώτη, Μαρία | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-24T08:09:00Z | |
| dc.date.available | 2025-11-24T08:09:00Z | |
| dc.date.issued | 2025-08 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18497 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη ενός
ψηφιακού οδηγού για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών με στοιχεία επαυξημένης
πραγματικότητας, αξιοποιώντας την πλατφόρμα ARTutor. Σκοπός της εργασίας είναι η
ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων στη σχεδίαση και υλοποίηση
καινοτόμων μαθησιακών εμπειριών που συνδυάζουν τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο,
ενισχύοντας τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τη βιωματική μάθηση. Στο θεωρητικό
μέρος παρουσιάζονται οι παιδαγωγικές δυνατότητες των παιχνιδιών επαυξημένης
πραγματικότητας, όπως η ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής, της ερευνητικής διάθεσης και
της επίλυσης προβλημάτων, καθώς και οι προκλήσεις που περιορίζουν την αξιοποίησή τους
στην εκπαιδευτική πράξη, όπως οι τεχνικές δυσκολίες, η έλλειψη χρόνου και η ανάγκη
επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, μέσα από την επισκόπηση συναφών
προγραμμάτων και επιμορφωτικών πρωτοβουλιών, αναδεικνύεται η απουσία οργανωμένων
οδηγών που να συνδυάζουν τον σχεδιασμό επιτραπέζιων παιχνιδιών με την επαυξημένη
πραγματικότητα, ειδικά προσανατολισμένων στις παιδαγωγικές ανάγκες των
εκπαιδευτικών. Στο ερευνητικό μέρος αναλύεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του οδηγού,
ο οποίος οργανώθηκε σε επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας έξι εβδομάδων και
υλοποιήθηκε στο περιβάλλον του Google Classroom. Ο οδηγός περιλαμβάνει έξι διακριτές
ενότητες: το καλωσόρισμα, την εισαγωγή, τον σχεδιασμό του παιχνιδιού, τη δημιουργία
ψηφιακού περιεχομένου, τη δημιουργία φυσικών υλικών, την παρουσίαση της εφαρμογής
ARTutor, τη δοκιμή και τον αναστοχασμό, καθώς και μια τελική δραστηριότητα αξιολόγησης.
Στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του
οδηγού, όπου αναδεικνύονται τα δυνατά σημεία, οι περιορισμοί, καθώς και προτάσεις
βελτίωσης και μελλοντικού εμπλουτισμού. Συνολικά, η εργασία συμβάλλει στην κάλυψη ενός
υπαρκτού κενού στη βιβλιογραφία και στην εκπαιδευτική πρακτική, προσφέροντας στους
εκπαιδευτικούς ένα καινοτόμο και εύχρηστο εργαλείο που προάγει τη δημιουργικότητα, τον
πειραματισμό και τη σχεδίαση βιωματικών μαθησιακών εμπειριών με τη χρήση της
επαυξημένης πραγματικότητας. | el |
| dc.format.extent | 94 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ανάπτυξη ψηφιακού οδηγού για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας με τη χρήση του ARTutor | el |
| dc.title.alternative | Development of a digital guide for the creation of augmented reality board games using ARTutor | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This Master’s thesis focuses on the development of a digital guide for the creation of board
games enriched with augmented reality (AR) elements, utilizing the ARTutor platform. The main
aim of the study is to empower teachers of all educational levels to design and implement
innovative learning experiences that combine the physical and the digital world. The theoretical
framework highlights the pedagogical potential of AR-based games, while also presenting the
challenges that limit their integration into education. A review of related programs and training
initiatives demonstrates the absence of structured guides that combine board games and
augmented reality, particularly those designed to address the needs of teachers. The research
part analyzes the design and implementation of the digital guide, which was organized as a six
week training program hosted on Google Classroom. The guide is structured into distinct units,
including a welcome and introduction, game design, development of digital content, creation of
physical materials, presentation of the ARTutor platform, testing and reflection, and finally a
concluding assessment. Through this progression, teachers are supported step by step in
developing both the technical and pedagogical skills required for the creation of AR-enhanced
board games. The final chapter presents the evaluation of the guide, identifies limitations, and
proposes improvements and future directions for enrichment. Despite these constraints, the
guide demonstrates coherence, clarity, and strong pedagogical grounding, offering a practical
and accessible tool for educators. Overall, the thesis contributes to addressing an identified gap
in the literature and in educational practice by providing teachers with an innovative and user
friendly resource that fosters creativity and supports the design of experiential learning
environments through augmented reality. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Επαυξημένη πραγματικότητα | el |
| dc.subject.keyword | Επιτραπέζια παιχνίδια | el |
| dc.subject.keyword | ARTutor | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακός οδηγός | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικός σχεδιασμός | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |