Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάπτυξη ψηφιακού οδηγού για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας με τη χρήση του ARTutor

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΦώτη, Μαρία
dc.date.accessioned2025-11-24T08:09:00Z
dc.date.available2025-11-24T08:09:00Z
dc.date.issued2025-08
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18497
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη ενός ψηφιακού οδηγού για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας, αξιοποιώντας την πλατφόρμα ARTutor. Σκοπός της εργασίας είναι η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων στη σχεδίαση και υλοποίηση καινοτόμων μαθησιακών εμπειριών που συνδυάζουν τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τη βιωματική μάθηση. Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζονται οι παιδαγωγικές δυνατότητες των παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας, όπως η ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής, της ερευνητικής διάθεσης και της επίλυσης προβλημάτων, καθώς και οι προκλήσεις που περιορίζουν την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική πράξη, όπως οι τεχνικές δυσκολίες, η έλλειψη χρόνου και η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, μέσα από την επισκόπηση συναφών προγραμμάτων και επιμορφωτικών πρωτοβουλιών, αναδεικνύεται η απουσία οργανωμένων οδηγών που να συνδυάζουν τον σχεδιασμό επιτραπέζιων παιχνιδιών με την επαυξημένη πραγματικότητα, ειδικά προσανατολισμένων στις παιδαγωγικές ανάγκες των εκπαιδευτικών. Στο ερευνητικό μέρος αναλύεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του οδηγού, ο οποίος οργανώθηκε σε επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας έξι εβδομάδων και υλοποιήθηκε στο περιβάλλον του Google Classroom. Ο οδηγός περιλαμβάνει έξι διακριτές ενότητες: το καλωσόρισμα, την εισαγωγή, τον σχεδιασμό του παιχνιδιού, τη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου, τη δημιουργία φυσικών υλικών, την παρουσίαση της εφαρμογής ARTutor, τη δοκιμή και τον αναστοχασμό, καθώς και μια τελική δραστηριότητα αξιολόγησης. Στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του οδηγού, όπου αναδεικνύονται τα δυνατά σημεία, οι περιορισμοί, καθώς και προτάσεις βελτίωσης και μελλοντικού εμπλουτισμού. Συνολικά, η εργασία συμβάλλει στην κάλυψη ενός υπαρκτού κενού στη βιβλιογραφία και στην εκπαιδευτική πρακτική, προσφέροντας στους εκπαιδευτικούς ένα καινοτόμο και εύχρηστο εργαλείο που προάγει τη δημιουργικότητα, τον πειραματισμό και τη σχεδίαση βιωματικών μαθησιακών εμπειριών με τη χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας.el
dc.format.extent94el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/*
dc.titleΑνάπτυξη ψηφιακού οδηγού για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας με τη χρήση του ARTutorel
dc.title.alternativeDevelopment of a digital guide for the creation of augmented reality board games using ARTutorel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis Master’s thesis focuses on the development of a digital guide for the creation of board games enriched with augmented reality (AR) elements, utilizing the ARTutor platform. The main aim of the study is to empower teachers of all educational levels to design and implement innovative learning experiences that combine the physical and the digital world. The theoretical framework highlights the pedagogical potential of AR-based games, while also presenting the challenges that limit their integration into education. A review of related programs and training initiatives demonstrates the absence of structured guides that combine board games and augmented reality, particularly those designed to address the needs of teachers. The research part analyzes the design and implementation of the digital guide, which was organized as a six week training program hosted on Google Classroom. The guide is structured into distinct units, including a welcome and introduction, game design, development of digital content, creation of physical materials, presentation of the ARTutor platform, testing and reflection, and finally a concluding assessment. Through this progression, teachers are supported step by step in developing both the technical and pedagogical skills required for the creation of AR-enhanced board games. The final chapter presents the evaluation of the guide, identifies limitations, and proposes improvements and future directions for enrichment. Despite these constraints, the guide demonstrates coherence, clarity, and strong pedagogical grounding, offering a practical and accessible tool for educators. Overall, the thesis contributes to addressing an identified gap in the literature and in educational practice by providing teachers with an innovative and user friendly resource that fosters creativity and supports the design of experiential learning environments through augmented reality.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subject.keywordΕπιτραπέζια παιχνίδιαel
dc.subject.keywordARTutorel
dc.subject.keywordΨηφιακός οδηγόςel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικός σχεδιασμόςel
dc.date.defense2025-10-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»