Ανάπτυξη ψηφιακού οδηγού για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας με τη χρήση του ARTutor
Development of a digital guide for the creation of augmented reality board games using ARTutor

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Επιτραπέζια παιχνίδια ; ARTutor ; Ψηφιακός οδηγός ; Εκπαιδευτικός σχεδιασμόςΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη ενός
ψηφιακού οδηγού για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών με στοιχεία επαυξημένης
πραγματικότητας, αξιοποιώντας την πλατφόρμα ARTutor. Σκοπός της εργασίας είναι η
ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων στη σχεδίαση και υλοποίηση
καινοτόμων μαθησιακών εμπειριών που συνδυάζουν τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο,
ενισχύοντας τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τη βιωματική μάθηση. Στο θεωρητικό
μέρος παρουσιάζονται οι παιδαγωγικές δυνατότητες των παιχνιδιών επαυξημένης
πραγματικότητας, όπως η ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής, της ερευνητικής διάθεσης και
της επίλυσης προβλημάτων, καθώς και οι προκλήσεις που περιορίζουν την αξιοποίησή τους
στην εκπαιδευτική πράξη, όπως οι τεχνικές δυσκολίες, η έλλειψη χρόνου και η ανάγκη
επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, μέσα από την επισκόπηση συναφών
προγραμμάτων και επιμορφωτικών πρωτοβουλιών, αναδεικνύεται η απουσία οργανωμένων
οδηγών που να συνδυάζουν τον σχεδιασμό επιτραπέζιων παιχνιδιών με την επαυξημένη
πραγματικότητα, ειδικά προσανατολισμένων στις παιδαγωγικές ανάγκες των
εκπαιδευτικών. Στο ερευνητικό μέρος αναλύεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του οδηγού,
ο οποίος οργανώθηκε σε επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας έξι εβδομάδων και
υλοποιήθηκε στο περιβάλλον του Google Classroom. Ο οδηγός περιλαμβάνει έξι διακριτές
ενότητες: το καλωσόρισμα, την εισαγωγή, τον σχεδιασμό του παιχνιδιού, τη δημιουργία
ψηφιακού περιεχομένου, τη δημιουργία φυσικών υλικών, την παρουσίαση της εφαρμογής
ARTutor, τη δοκιμή και τον αναστοχασμό, καθώς και μια τελική δραστηριότητα αξιολόγησης.
Στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του
οδηγού, όπου αναδεικνύονται τα δυνατά σημεία, οι περιορισμοί, καθώς και προτάσεις
βελτίωσης και μελλοντικού εμπλουτισμού. Συνολικά, η εργασία συμβάλλει στην κάλυψη ενός
υπαρκτού κενού στη βιβλιογραφία και στην εκπαιδευτική πρακτική, προσφέροντας στους
εκπαιδευτικούς ένα καινοτόμο και εύχρηστο εργαλείο που προάγει τη δημιουργικότητα, τον
πειραματισμό και τη σχεδίαση βιωματικών μαθησιακών εμπειριών με τη χρήση της
επαυξημένης πραγματικότητας.


