Σχεδιασμός και υλοποίηση ψηφιακού escape room για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας και του Πολιτισμού της Ευρώπης για Ε’–Στ΄Δημοτικού
Design and implementation of a digital escape room for teaching Geography and Culture of Europe to 5ht-6th Grade of Primary school students

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
γεωγραφικός γραμματισμός ; εκπαιδευτική τεχνολογία ; ευρωπαϊκή εκπαίδευση ; ψηφιακό escape room ; μικρομάθηση ; πολιτισμικός γραμματισμόςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση
ενός ψηφιακού μαθήματος βασισμένου στη μεθοδολογία του μικρομαθήματος
(microlearning) και στην εκπαιδευτική αξιοποίηση του ψηφιακού escape room, με στόχο
την ενίσχυση της γεωγραφικής και πολιτισμικής εκπαίδευσης των μαθητών
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Στο θεωρητικό πλαίσιο εξετάζονται οι βασικές
παιδαγωγικές αρχές της μικρομάθησης, τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη των ψηφιακών
escape rooms, καθώς και η χρήση εργαλείων όπως το Genially για τη δημιουργία
διαδραστικού περιεχομένου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη γεωγραφική και πολιτισμική
διάσταση της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης, μέσα από θεματικές ενότητες που περιλαμβάνουν
την πολιτική και φυσική γεωγραφία, τον πολιτισμό, τις καθημερινές πρακτικές και τα
εμβληματικά πρόσωπα κάθε χώρας.
Η μεθοδολογική προσέγγιση περιλαμβάνει το σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή ενός
ψηφιακού escape room, με τίτλο Unlock Europe, το οποίο δομείται με βάση
μικρομαθήματα και αποστολές που ενσωματώνουν στοιχεία παιγνιώδους μάθησης,
ενσυναίσθησης και πολιτισμικής κατανόησης. Στο εμπειρικό σκέλος παρουσιάζεται η
εκπαιδευτική αξιοποίηση του παιχνιδιού, ενώ στην αξιολόγηση εξετάζονται οι αντιδράσεις
των εκπαιδευόμενων, τα πλεονεκτήματα και οι περιορισμοί της προσέγγισης. Η εργασία
καταλήγει σε προτάσεις για μελλοντική έρευνα και επέκταση της χρήσης των ψηφιακών
escape rooms στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών
πρακτικών που αξιοποιούν τις δυνατότητες της εκπαιδευτικής τεχνολογίας.


