Εμφάνιση απλής εγγραφής

Σχεδιασμός και υλοποίηση ψηφιακού escape room για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας και του Πολιτισμού της Ευρώπης για Ε’–Στ΄Δημοτικού

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΠαλαιολόγου, Κυριακή
dc.date.accessioned2025-11-21T10:57:01Z
dc.date.available2025-11-21T10:57:01Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18486
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός ψηφιακού μαθήματος βασισμένου στη μεθοδολογία του μικρομαθήματος (microlearning) και στην εκπαιδευτική αξιοποίηση του ψηφιακού escape room, με στόχο την ενίσχυση της γεωγραφικής και πολιτισμικής εκπαίδευσης των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Στο θεωρητικό πλαίσιο εξετάζονται οι βασικές παιδαγωγικές αρχές της μικρομάθησης, τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη των ψηφιακών escape rooms, καθώς και η χρήση εργαλείων όπως το Genially για τη δημιουργία διαδραστικού περιεχομένου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη γεωγραφική και πολιτισμική διάσταση της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης, μέσα από θεματικές ενότητες που περιλαμβάνουν την πολιτική και φυσική γεωγραφία, τον πολιτισμό, τις καθημερινές πρακτικές και τα εμβληματικά πρόσωπα κάθε χώρας. Η μεθοδολογική προσέγγιση περιλαμβάνει το σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή ενός ψηφιακού escape room, με τίτλο Unlock Europe, το οποίο δομείται με βάση μικρομαθήματα και αποστολές που ενσωματώνουν στοιχεία παιγνιώδους μάθησης, ενσυναίσθησης και πολιτισμικής κατανόησης. Στο εμπειρικό σκέλος παρουσιάζεται η εκπαιδευτική αξιοποίηση του παιχνιδιού, ενώ στην αξιολόγηση εξετάζονται οι αντιδράσεις των εκπαιδευόμενων, τα πλεονεκτήματα και οι περιορισμοί της προσέγγισης. Η εργασία καταλήγει σε προτάσεις για μελλοντική έρευνα και επέκταση της χρήσης των ψηφιακών escape rooms στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών πρακτικών που αξιοποιούν τις δυνατότητες της εκπαιδευτικής τεχνολογίας.el
dc.format.extent79el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣχεδιασμός και υλοποίηση ψηφιακού escape room για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας και του Πολιτισμού της Ευρώπης για Ε’–Στ΄Δημοτικούel
dc.title.alternativeDesign and implementation of a digital escape room for teaching Geography and Culture of Europe to 5ht-6th Grade of Primary school studentsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis paper focuses on the design, development and evaluation of a digital course based on the microlearning methodology and the educational exploitation of the digital escape room, with the aim of enhancing the geographical and cultural education of Secondary School students in Europe. The theoretical framework examines the basic pedagogical principles of micro-learning, the features and benefits of digital escape rooms, as well as the use of tools such as Genially to create interactive content. Emphasis is given to the geographical and cultural dimension of European education, through thematic units that include political and physical geography, culture, everyday practices and the emblematic faces of each country. The methodological approach includes the design and pilot implementation of a digital escape room, titled Unlock Europe, which is structured based on micro-lessons and missions that incorporate elements of playful learning, empathy and cultural understanding. The empirical part presents the educational use of the game, while the evaluation examines the reactions of the trainees, the advantages and limitations of the approach. The paper concludes with proposals for future research and expansion of the use of digital escape rooms in education, contributing to the development of innovative teaching practices that exploit the potential of educational technology.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordγεωγραφικός γραμματισμόςel
dc.subject.keywordεκπαιδευτική τεχνολογίαel
dc.subject.keywordευρωπαϊκή εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordψηφιακό escape roomel
dc.subject.keywordμικρομάθησηel
dc.subject.keywordπολιτισμικός γραμματισμόςel
dc.date.defense2025-10-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»