| dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
| dc.contributor.author | Παλαιολόγου, Κυριακή | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-21T10:57:01Z | |
| dc.date.available | 2025-11-21T10:57:01Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18486 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση
ενός ψηφιακού μαθήματος βασισμένου στη μεθοδολογία του μικρομαθήματος
(microlearning) και στην εκπαιδευτική αξιοποίηση του ψηφιακού escape room, με στόχο
την ενίσχυση της γεωγραφικής και πολιτισμικής εκπαίδευσης των μαθητών
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Στο θεωρητικό πλαίσιο εξετάζονται οι βασικές
παιδαγωγικές αρχές της μικρομάθησης, τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη των ψηφιακών
escape rooms, καθώς και η χρήση εργαλείων όπως το Genially για τη δημιουργία
διαδραστικού περιεχομένου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη γεωγραφική και πολιτισμική
διάσταση της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης, μέσα από θεματικές ενότητες που περιλαμβάνουν
την πολιτική και φυσική γεωγραφία, τον πολιτισμό, τις καθημερινές πρακτικές και τα
εμβληματικά πρόσωπα κάθε χώρας.
Η μεθοδολογική προσέγγιση περιλαμβάνει το σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή ενός
ψηφιακού escape room, με τίτλο Unlock Europe, το οποίο δομείται με βάση
μικρομαθήματα και αποστολές που ενσωματώνουν στοιχεία παιγνιώδους μάθησης,
ενσυναίσθησης και πολιτισμικής κατανόησης. Στο εμπειρικό σκέλος παρουσιάζεται η
εκπαιδευτική αξιοποίηση του παιχνιδιού, ενώ στην αξιολόγηση εξετάζονται οι αντιδράσεις
των εκπαιδευόμενων, τα πλεονεκτήματα και οι περιορισμοί της προσέγγισης. Η εργασία
καταλήγει σε προτάσεις για μελλοντική έρευνα και επέκταση της χρήσης των ψηφιακών
escape rooms στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών
πρακτικών που αξιοποιούν τις δυνατότητες της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. | el |
| dc.format.extent | 79 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Σχεδιασμός και υλοποίηση ψηφιακού escape room για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας και του Πολιτισμού της Ευρώπης για Ε’–Στ΄Δημοτικού | el |
| dc.title.alternative | Design and implementation of a digital escape room for teaching Geography and Culture of Europe to 5ht-6th Grade of Primary school students | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This paper focuses on the design, development and evaluation of a digital course based on
the microlearning methodology and the educational exploitation of the digital escape room,
with the aim of enhancing the geographical and cultural education of Secondary School
students in Europe. The theoretical framework examines the basic pedagogical principles of
micro-learning, the features and benefits of digital escape rooms, as well as the use of tools
such as Genially to create interactive content. Emphasis is given to the geographical and
cultural dimension of European education, through thematic units that include political and
physical geography, culture, everyday practices and the emblematic faces of each country.
The methodological approach includes the design and pilot implementation of a digital escape
room, titled Unlock Europe, which is structured based on micro-lessons and missions that
incorporate elements of playful learning, empathy and cultural understanding. The empirical
part presents the educational use of the game, while the evaluation examines the reactions
of the trainees, the advantages and limitations of the approach. The paper concludes with
proposals for future research and expansion of the use of digital escape rooms in education,
contributing to the development of innovative teaching practices that exploit the potential
of educational technology. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | γεωγραφικός γραμματισμός | el |
| dc.subject.keyword | εκπαιδευτική τεχνολογία | el |
| dc.subject.keyword | ευρωπαϊκή εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | ψηφιακό escape room | el |
| dc.subject.keyword | μικρομάθηση | el |
| dc.subject.keyword | πολιτισμικός γραμματισμός | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |