Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδραστικών εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων στο storytelling για τα είδη φιλίας του Αριστοτέλη σε περιβάλλοντα e-learning
Design and development of interactive educational scenarios based on storytelling for Aristotle's types of friendship in e-learning environments

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Storytelling ; Αριστοτέλης ; Εφηβεία ; Ηθική ανάπτυξη ; ΦιλίαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την ηθική ανάπτυξη των εφήβων μέσα από τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός διαδραστικού αφηγηματικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Βασικός άξονας αποτελεί η θεωρία του Αριστοτέλη σχετικά με τα τρία είδη φιλίας- ωφελιμότητας , απόλαυσης ,αρετής και αγαθού - τα οποία και παρουσιάζονται μέσω της τεχνικής ψηφιακής αφήγησης- storytelling σε πολυμεσική ψηφιακή μορφή μέσα από μύθους, σύγχρονες ιστορίες και διαδραστικές δραστηριότητες με αναστοχαστικές ερωτήσεις. Το παραγόμενο υλικό, απευθύνεται σε εκπαιδευόμενους εφηβικής ηλικίας και στοχεύει αρχικά στην κατανόηση των διαφορετικών μορφών φιλίας, επίσης στην αναγνώριση και επεξεργασία ηθικών διλημμάτων και τέλος στην ενδυνάμωση της ηθικής κρίσης και των αξιακών επιλογών. Η ανάπτυξη του μαθησιακού περιεχομένου βασίστηκε σε παιδαγωγικές αρχές που προάγουν τη βιωματική μάθηση, την ενεργό συμμέτοχή και τον αναστοχασμό. Το υλικό δημιουργήθηκε με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για σχεδίαση, εικονογράφηση και πολυμεσική παρουσίαση και αναρτήθηκε στην διαδικτυακή πλατφόρμα EduSpace , προσφέροντας ένα προσβάσιμο και ελκυστικό περιβάλλον μάθησης. Η αξιολόγηση του εγχειρήματος ανέδειξε την ουσιαστική συμβολή της ψηφιακής αφήγησης στην καλλιέργεια της κριτικής και ηθικής σκέψης των εφήβων, ενισχύοντας παράλληλα την ικανότητα τους να αναγνωρίζουν αξίες, να διαχειρίζονται διλήμματα και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τη δυναμικής της ψηφιακής αφήγησης ως παιδαγωγικό εργαλείο για την ηθική και αξιακή εκπαίδευση, προσφέροντας προοπτικέ εφαρμογής σε ευρύτερα εκπαιδευτικά πλαίσια.

