Σχεδιασμός και ανάπτυξη ψηφιακού μαθήματος για την ευαισθητοποίηση των μαθητών για το θεσμό της εθελοντικής αιμοδοσίας με τίτλο : «Η τάξη που δίνει ζωή»
Design and development of a digital course to raise students’ awareness about the institution of voluntary blood donation with the title: “The class that gives life”

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εθελοντική αιμοδοσία ; Αίμα ; Προσφορά ; Δίνω ζωή ; Κοινωνική συνείδηση ; Αλληλεγγύη ; Προσφορά ; Δώρο ζωής ; Ευαισθητοποίηση ; Αιμοδοτική συνείδηση ; Ανθρωπισμός ; ΕθελοντισμόςΠερίληψη
Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία θα γίνει σχεδιασμός και παρουσίαση
του ψηφιακού μαθήματος για τον εθελοντισμό και τη σημασία της προσφοράς
γύρω από το θεσμό της εθελοντικής αιμοδοσίας. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση
του μαθήματος βασίστηκε πάνω στα 9 βήματα του Gagné και στη θεωρία
εκπαίδευσης του. Η συγκεκριμένη θεωρία βασίζεται πως για να εντυπωθεί η
γνώση ιδιαίτερα σε θέματα στάσεων ζωής χρειάζονται παραδείγματα της
μίμηση, παραδείγματα καθημερινής ζωής και πειστικά επιχειρήματα για τη
δημιουργία ή την καλλιέργεια μιας στάσης ζωής.
Αρχικά θα γίνει θεωρητική ανάλυση του συγκεκριμένου θεσμού. Θα
παρουσιαστεί ο ορισμός για την κατανόηση του μεγέθους της σημασίας του
συγκεκριμένου θέματος όπου επιλέχθηκε. Έπειτα θα γίνει ανάλυση κάποιων
θεωρητικών στοιχείων της οι ανάγκες αίματος της Ελλάδας, οι παράγοντες όπου
η Ελλάδα είναι πιο ευάλωτη σε σχέση με της χώρες λόγω της γεωγραφικής της
θέσης αλλά και των ασθενειών όπου πλήττουν της πολίτες της. Της θα
αναφερθεί η διαδικασία της αιμοδότησης ώστε να γίνει η αποσαφήνιση της
διαδικασίας και η κατάρριψη προκαταλήψεων και φόβων. Και θα κλείσει το
συγκεκριμένο κεφάλαιο του θεωρητικού πλαισίου με της σταθμούς και τα
σημεία όπου μπορεί κάποιος να αιμοδοτήσει εθελοντικά. Οι σταθμοί αιμοδοσίας
παρουσιάζονται στη συγκεκριμένη υποενότητα της εργασίας μέσα από ένα
διαδραστικό χάρτη. Ο χάρτης της απεικονίζει της σταθμούς αιμοδοσίας σε
ολόκληρη την Ελλάδα και πώς μπορεί κάποιος να βρει το κοντινό Νοσοκομείο
της περιοχής του για να δώσει εθελοντικά αίμα και να γίνει εθελοντής αιμοδότης.
Στη συνέχεια θα γίνει η παρουσίαση και η αναφορά για το σχεδιασμό και τη
διαδικασία υλοποίησης του ψηφιακού μαθήματος. Θα γίνει ανάλυση της
θεωρητικής εκπαιδευτικής προσέγγισης όπου επιλέχθηκε, της επιδιωκόμενους
εκπαιδευτικούς στόχους και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα όπου
πρέπει να αποκομίσουν οι εκπαιδευόμενοι μέσω της ολοκλήρωσης του
συγκεκριμένου προγράμματος. Θα παρουσιαστούν της στιγμιότυπα και οδηγίες
5
για τη χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας με στόχο τη βέλτιστη εμπειρία
εκπαίδευσης.
Τέλος, θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της εργασίας,
θα αναφερθούν παρόμοια εκπαιδευτικά προγράμματα και θα γίνει παρουσίαση
της τελικής αξιολόγησης του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.


