Σχεδίαση, υλοποίηση επιμορφωτικού υλικού και δημοσίευση στην πλατφόρμα διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου "Google Classroom" για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας της Γ' Λυκείου
Design, implementation and publication of educational material in the educational content management platform "Google Classroom" for the subject of Modern Greek Language and Literature in the final year of high school

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία ; Ηλεκτρονική μάθηση ; Πανελλαδικές εξετάσειςΠερίληψη
Στην εποχή μας συντελείται ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης, της οικονομίας και συνολικά της κοινωνίας. Στο πλαίσιο αυτό προβάλλει αδήριτη η ανάγκη για κριτικό και ψηφιακό γραμματισμό και συνιστά πρόκληση για όλους τους φορείς η ενσωμάτωση της τεχνολογίας. Οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί, κυρίως μετά την περίοδο του Κορονοϊού, έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη και την αξία του συγκεκριμένου εγχειρήματος. Σκοπός της παρούσας εργασίας υπήρξε ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος σχετικού με το μάθημα της “Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας” της Γ΄ Λυκείου, το ψηφιακό υλικό του οποίου έχει αναρτηθεί στην εκπαιδευτική πλατφόρμα Google Classroom.
Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η καλλιέργεια των πολλαπλών γραμματισμών στους μαθητές και η βελτίωση των επιδόσεων τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το πρόγραμμα αυτό είναι συνολικής διάρκειας 17 ωρών σύγχρονης και κυρίως ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, αφορά την ενότητα “Επιστήμη και Κοινωνία”, απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Λυκείου και συνιστά εκπαιδευτική πρόταση η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί για το σύνολο των θεματικών ενοτήτων του μαθήματος.
Ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος έγινε αξιοποιώντας την κειμενοκεντρική προσέγγιση της γλώσσας, τις σύγχρονες διδακτικές κατευθύνσεις και τις δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες. Οι σχεδιαστικές επιλογές τεκμηριώνονται με βάση τη σύγχρονη βιογραφία και αναλύονται οι θεωρητικές αρχές που εφαρμόστηκαν κατά τη σχεδίασή και υλοποίησή του. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προτείνεται να εμπλουτιστεί με ChatBot για την αμεσότερο και ταχύτερη επίλυση αποριών των μαθητών και την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης για τη διόρθωση των εργασιών ανοιχτής απόκρισης των μαθητών. Επίσης προτείνεται το μάθημα να παρουσιάζεται και στην νοηματική γλώσσα με στόχο τη συμπερίληψη κωφών μαθητών.


