Masters of printing : εκμάθηση της τέχνης των εκτυπώσεων μέσω εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας
Masters of printing : learning the art of printing through augmented reality applications

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Τεχνολογία εκτυπώσεων ; Επιτραπέζιο παιχνίδι ; Augmented reality ; Printing technology ; Educational board game ; ARTutorΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός ψηφιακού επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού με τίτλο Masters of Printing, το οποίο σχεδιάστηκε με στόχο να υποστηρίξει τη διδασκαλία του μαθήματος «Τεχνολογία Εκτυπώσεων», που διδάσκεται στα Επαγγελματικά Λύκεια (ημερήσια & εσπερινά ΕΠΑ.Λ., Πρότυπα ΕΠΑ.Λ.), στην ειδικότητα των Γραφικών Τεχνών. Το μάθημα αφορά την εκμάθηση των βασικών μεθόδων εκτύπωσης και θεωρείται ιδιαίτερα απαιτητικό για τους μαθητές, λόγω της τεχνικής του φύσης και της εκτενούς ύλης.
Το παιχνίδι σχεδιάστηκε ως ένα καινοτόμο εργαλείο μάθησης, αξιοποιώντας την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και άλλα ψηφιακά εργαλεία, με σκοπό να ενισχύσει τη συμμετοχή, την κατανόηση και τη διατήρηση της γνώσης. Η εργασία περιλαμβάνει αναλυτική παρουσίαση του σχεδιασμού του παιχνιδιού, βασισμένη στη μεθοδολογία GGJ Next, με σαφώς ορισμένους εκπαιδευτικούς στόχους, διαμόρφωση σεναρίων και κανόνων, εικαστική επιμέλεια και ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου ανά θεματική ενότητα.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ευθυγράμμιση του παιχνιδιού με το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, το σχολικό εγχειρίδιο και τις ερωτήσεις της Τράπεζας Θεμάτων, διασφαλίζοντας τη διδακτική του αρτιότητα. Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του πραγματοποιήθηκε μέσω playtesting, ρουμπρίκας και ανατροφοδότησης από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ευρήματα ανέδειξαν την υψηλή εκπαιδευτική αξία του παιχνιδιού, τη θετική αποδοχή του από τους μαθητές και τη δυνατότητα ενίσχυσης της διδακτικής εμπειρίας.
Η εργασία καταλήγει με προτάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις και επισημαίνει τη σημασία της αξιοποίησης παιχνιδοκεντρικών και επαυξημένων τεχνολογιών ως αποτελεσματικών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία, ειδικά σε τεχνικά μαθήματα.

