Σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός προγράμματος coaching για εκπαιδευτικούς δημοτικού με στόχο τη διευκόλυνση της μετάβασης των μαθητών στο γυμνάσιο : εφαρμογή του μοντέλου GROW
Design and development of a coaching seminar for primary school teachers to support students’ transition to secondary education : an application of the GROW model

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
SDGs ; e-Coaching ; Μοντέλο GROW ; GROW model ; Σχολική μετάβαση ; School transition ; Αυτοαποτελεσματικότητα ; Self-efficacy ; Αναστοχασμός ; Reflection ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Artificial Intelligence ; Επαγγελματική ενδυνάμωση ; Professional empowerment ; DigComp ; SDGsΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία σχεδιάζει και αποτιμά πιλοτικά το EduCoach, ένα ψηφιακό πρόγραμμα e-Coaching για εκπαιδευτικούς Ε’–ΣΤ’ Δημοτικού, βασισμένο στο μοντέλο GROW, με στόχο την επαγγελματική τους ενδυνάμωση και στήριξη στο ζήτημα της μετάβασης στο Γυμνάσιο. Θεωρητικά γίνεται αναφορά στη σχολική μετάβαση, τους παράγοντες επιρροής, τον ρόλο του/της εκπαιδευτικού καθώς και τα κενά στη συστηματική προετοιμασία των εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια αναλύεται το Coaching στην εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη, το μοντέλο GROW, τα ψηφιακά περιβάλλοντα επιμόρφωσης και e-Coaching. Επίσης γίνεται αναφορά στην έννοια του e-learning και τα οφέλη του, το ψηφιακό περιβάλλον Wix, ενώ παρατίθενται οι ελλείψεις μελετών για το Coaching και το e-Coaching, η απουσία συστηματικής χρήσης του μοντέλου GROW στην ελληνική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η αναγκαιότητα δημιουργίας ενός προγράμματος με στοχευμένο σχεδιασμό και εναρμονισμένο με τους SDGs 4/10/17 και το DigComp 2.2. Μεθοδολογικά, υιοθετείται προσέγγιση Design–Development–Formative Evaluation. Το EduCoach αναπτύσσεται σε ψηφιακό περιβάλλον (Wix) και αξιοποιεί εργαλεία συνεργασίας (Padlet, Mentimeter, MS Teams, Canva), αναστοχασμού (Reflective Journals) και ΤΝ (π.χ. ChatGPT/HypernaturalAI). Το στοχευμένο δείγμα (purposive) αφορά 20–25 εκπαιδευτικούς της Αττικής με μέση εμπειρία ~8–12 έτη. Η συλλογή δεδομένων περιλαμβάνει pre–post ερωτηματολόγια (Google Forms), θεματική ανάλυση ποιοτικών αποτυπώσεων και μεθοδολογική τριγωνοποίηση. Τα αποτελέσματα δείχνουν σημαντική βελτίωση σε όλους τους επιμέρους δείκτες ενώ οι περιορισμοί αφορούν το μικρό και τοπικό δείγμα, τη σύντομη διάρκεια (9 εβδομάδες), τη χρήση αυτοαναφορών και την εξάρτηση από ψηφιακές δεξιότητες. Προτείνεται επέκταση δείγματος, μακροχρόνια παρακολούθηση, συγκριτικές μελέτες με άλλα μοντέλα επιμόρφωσης και εμβάθυνση σε μαθητοκεντρικούς δείκτες. Συνολικά, το EduCoach αναδεικνύεται ως βιώσιμο, ευέλικτο και καινοτόμο πλαίσιο e-Coaching για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.


